2010-01-19, 16:27
Medlem
solo7s avatar
Jag har nyligen formaterat min dator och bytt ut Vista mot XP. Jag har ftt allt att fungera frutom mitt grafikkort. Bildskrmen laggar etc nr man scrollar/drar fnster och snt. Jag har laddat ner de drivrutiner (tror jag) som ska vara fr mitt kort och Windows XP men nr jag frsker installera dem s fr jag det mrkligaste felmeddelande jag ngonsin sett.

"SETUP kan inte fortstta drfr att det angivna registrets skvgslngd plus installationsmappens namn verstiger 88 tecken. Korta av en eller bda till den undre, angivna grnsen och frsk igen."

Jag frstr inte vad som r fel. Vet ngon vad det betyder alt. vilka drivrutiner jag behver? Min dator r en Acer Travelmate 5520 ifall det har ngon betydelse och de drivrutiner jag laddat ner finns p http://support.acer-euro.com/drivers...k/tm_5520.html.

Jag har aldrig formaterat en dator/fixat drivrutiner frn scratch frut s det r goda chanser att jag missat ngot vsentligt.

Tack p frhand.
Citera
2010-01-19, 17:37
Medlem
Nights avatar
Om du har sparat installation filen flytta den till en annan katalog. Testa att lgga den direkt p skrivbordet hjlper inte det ppna den hr datorn g in p c: o lgg den dr.

Skvgen och filnamnet tillsammans r lngre n 88 tecken. D kan inte windows kra det.
Senast redigerad av Night 2010-01-19 kl. 17:40.
Citera
2010-01-19, 18:11
Medlem
solo7s avatar
JAG LSKAR DIG!

Nu fungerar det, trodde inte det kunde vara s att det har betydelse vilken mapp det ligger i.

Tack s mycket.
Citera
2010-01-19, 20:03
Medlem
hej

hej jag har windows xp professional 1-2 cu hp data men den har ftt virus och nr jag startar den man kan inte ppna nnting pga virus jag har ingen cd eller nt s att jag kan ominstallera datan ngra tips om hur man ominstallerar hela datan utan nn cd . skriv grna till dr-shqipe@hotmail.com. tack tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in