Nån här som varit med om att ena parten (Skandia) säger att de fört över pengar till ett konto och att andra parten (Nordea, där jag har kontot) påstår sig aldrig ha fått dem? Båda hänvisar till varandra och är måttligt intresserade av att undersöka problemet.
Handlar om en utbetalning på 15K och JAG vill åtminstone gärna ha mina pengar...
Vad tror ni kan ha gått fel?? Vem ska jag hålla ansvarig? Borde väl vara Skandia som i första hand är ansvariga att utreda var pengarna har tagit vägen?
Skandia gjorde utbetalningen den 6/1 (det var en utbetalning av en kapitalförsäkring). Pengarna borde ha varit på mitt Nordeakonto ett par dagar senare. Nordea har inte sett skymten av några pengar säger de. Skandia har dubbelkollat att utbetalning gjorts och att de fört över till rätt kontonummer.
Mest irriterad blir jag på att de bara hänvisar till varandra. Men det borde väl vara Skandia som i slutänden är ansvariga att reda ut problemet och se till att jag får pengarna?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!