En ex-flickväns mamma började sälja övervärderat halvkasst smink där de höll "klasser". Hon tjänade tydligen en del pengar på det även om hon åkte land och rike runt..
Problemet är att de människor som sysslar med sånt här ofta är ganska själviska och osympatiska. Hela upplägget går ju ut på att utnyttja sina närstående så långt det bara går.
En barndomsväns mammas ex-man kontaktade min pappa för ett par år sedan och försökte sälja något protein-gel (tror det kostade 50kr för 0,5dl eller liknande, helt sjukt!!).
Ex-flickvännens mamma tjatade ständigt på mig att jag skulle köpa allt möjligt: "Ska du inte köpa ett läppstift till mamma?" eller "Den här rakgelen är jättebra, du får rabatt!!". Gick så långt att hon ringer ex-flickvännens kompisars föräldrar och frågar om de vill köpa, helt skamlöst. Man märker lite att folk går på defensiven kring henne.
Folk som sysslar med den här skiten är oftast lättlurade idioter, är de inte det så är de giriga och osympatiska idioter.
Ibland skämdes jag nästan å hennes vägnar, trots att det var flickvännens mamma 0.0 Tror flickvännen tyckte det var riktigt jobbigt... Mamman var iaf frälst och insöp allt de tutade i henne under de där mötena. Gjorde en massa "personliga mål-planscher" osv osv. Fanns nästan ingen gräns för hur mycket skit de fick höra.
Självklart kommer man att kunna sälja saker om man är på som en jävla igel och inte ger sig trots att det handlar om vänner och släkt, att tjäna pengar på det sättet tycker jag dock är pinsamt och moraliskt fel.
Hon försökte även "värva" sin egen dotter, ibland trodde man nästan att det var ett sjukt skämt.
Hur gick allt runt?

Hennes man driver ett väldigt framgångsrikt företag som genererar stora pengar och har väl inte jättemycket att säga till om hemma. Hon tjatade även på hans vänner utan att han verkade göra något åt det 0.0
Tur att det tog slut, tjejen var jättegullig men om hon blir det minsta lik sin mamma när hon växer upp så vill man inte vara killen som providar för att täcka de idiotiska idéerna!
Ni som säger att det går att försörja sig på detta och tjäna X* mer än på ett vanligt jobb glömmer det faktum att kunder inte finns i oändlighet. Pysslar man med det här så måste man söka sig längre och längre bort från vänkretsen, tills man, som i det här fallet mer eller mindre tvingar (vem fan säger inte ja till svärmor när hon bett gång på gång på gång?) anhöriga att köpa skräp de egentligen inte behöver.
Är man en duktig säljare så gör man bättre i att sälja på ett ärligt sätt, utan att människor känner sig tvingade att köpa.
Min farbror drog igång en sån här pyramidverksamhet, mest på skoj. Han tjänade riktigt bra på det men tillslut föll det ihop eftersom folk insåg vad han höll på med.

Vet inte mycket mer än så men han skrattade nog hela vägen till banken!