• 1
  • 2
2010-01-19, 16:10
Medlem
epost72s avatar
Det står ju SCSI på hårddisken och RAID controller en bit ned i listan.

Jag har för mig att jag sett när jag installerar XP att det står något i nedkant på skärmen om just SCSI och RAID man ska trycka på något om man har det.

Lite flummigt men jag har aldrig använt det.

EDIT
Det går nog att bortse från detta alternativ då det gäller den äldre varianten på SCSI
Senast redigerad av epost72 2010-01-19 kl. 16:16.
Citera
2010-01-19, 16:14
Medlem
hoaxens avatar
Vad är det för dator? För när jag skulle göra samma sak på grannens dator så hittade jag all filerna jag behövde på tillverkaren hemsida?
Citera
2010-01-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det står ju SCSI på hårddisken och RAID controller en bit ned i listan.

Jag har för mig att jag sett när jag installerar XP att det står något i nedkant på skärmen om just SCSI och RAID man ska trycka på något om man har det.

Lite flummigt men jag har aldrig använt det.

Inte hittat något om SCSI eller RAID under uppstarten, ända gången jag ska trycka på något är om jag vill boota från CD.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Vad är det för dator? För när jag skulle göra samma sak på grannens dator så hittade jag all filerna jag behövde på tillverkaren hemsida?

Inte den blekaste. För ca 6 år sen gav jag en datakunnig kompis (som numera bor utomlands) pengar så beställde han delar från nätet och byggde ihop datorn åt mig.
Citera
2010-01-19, 16:33
Medlem
Kafka_Gods avatar
Om jag inte minns fel spelar det ingen roll vad du har för märke på din hårddisk. Du behöver drivrutiner till ditt moderkort. Kolla vilket kort du har, gå till deras hemsida, ladda ner drivrutiner till S-ATA/SCSI lägg dom på en diskett. Installera Windows, tryck F6 när det frågas om du vill installera drivrutiner till raid eller SCSI. Voilà.
Citera
2010-01-19, 17:10
Medlem
Colanarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
Jag testade att lägga in några drivrutiner utan resultat, hade ingen aning om vilka/vilken jag skulle ha så det gjorde det hela väldigt svårt. Fick ju tanka hem ett paket med sjukt många mappar och filer, kan väl inte vara så att jag behöver alla? Vi snackar ~100 .inf filer. Om jag har förstått det rätt så behöver jag bara en fil på en diskett som jag ploppar in under installtionen av xp och trycker F6. Dock har jag ju inte den blekaste om vilken fil jag behöver.

Har installerat Windows 7 för tillfället.

Det med att lägga in en fil på en disket och använda sig av F6 är då en raid drivrutin tror jag, vet inte exakt. Ska ge dig en länk i PM på en XP som du kan ladda ner, då jag tror man inte får lägga ut länkar här på torrents.
Citera
2010-01-19, 17:30
Medlem
merlin2s avatar
antingen har du en pci kort (extrakort) i datorn som är scsikort, i vilket fall du behöver då scsi-drivisar till det kortet. skulle du inte ha ett extra kort så leta till moderkortet då under vissa fall kan moderkorten misstolka vissa enheter som scsi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in