Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-19, 02:55
Medlem
breadboys avatar
Tjena! Jag är en väldigt tänkande individ och jag hatar att vara det.. Mitt humör kan gå från att vara glad o skön till trött o tråkig på någon minut. När jag väl blivit trött o tråkig så går det inte att ändra tillbaka till glad o skön.
Jag tror själv att jag inte mår sådär jättebra över mig själv även fast mitt självförtroende kan vara på topp ibland.
Jag älskar att spela gitarr och stå på skate/snowboard, festa är också grymt kul!
Jag får väldigt lätt för mig att människor uppfattar mig som tråkig även fast jag har hört från flera att jag är grymt skön och charmig. Jag har svårt att låta mig själv ha roligt och slappna av, blir väldigt lätt uppstressad. På fest med lite alkohol i mig så blir jag sjukt go och glad men har ju inte lust att drickar varje gång man ska träffa sina polare
Bland tjejer brukar jag vara rätt avslappnad för de är lätta att snacka med men bland killar kan jag bli stel, stressad och besvärad, även bland mina kompisar..
Jag har väldigt många kompisar och nog aldrig några problem med att träffa dom när jag känner för det och de hör även av sig till mig. Det finns ändå någonting inom mig som säger att dom gillar inte dig, du är inte skön, du luktar äckligt. Jag luktar inte äckligt!!
Jag tror ja är en rätt konstig person som tänker på allt i minsta detalj (nästan bara negativa tankar)
Igår gick jag med huvudet på topp och var grymmast i stan, idag hade jag ont i huvudet och var en mes..
Jag vet inte vad jag ska göra. Har gått hos psykolog för tvångstankar och beteenden som nog mycket beror på att jag var mobbad som barn. Kanske är det därifrån som jag fortfarande inte låter mig själv vara omtyckt av familj och kompisar?
Jaja ville bara skriva av mig lite men är tacksam för tips!
Citera
2010-01-19, 03:04
Medlem
adagios avatar
Borderline/OCD, kanske?
Citera
2010-01-19, 03:06
Bannlyst
Jag tror det kan ha med självförtroendet att göra. Kanske låter konstigt eftersom du skriver att du är avslappnad bland tjejer, du har många kompisar osv. Men det kanske finns något där inne i din skalle som ligger och trycker.

brukar ju iallafall ha med självförtroendet att göra om man tänker på exakt allt om sig själv hela tiden. Man vill framstå som perfekt inför andra.
Citera
2010-01-19, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Borderline/OCD, kanske?

Knappast borderline. Man ska inte slänga ut sig saker på det viset bara.
Citera
2010-01-19, 03:20
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petta99
Knappast borderline. Man ska inte slänga ut sig saker på det viset bara.
Utveckla.
Citera
2010-01-19, 04:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Utveckla.

Ja, han uppfyller inte de "krav" som borderline har helt enkelt, jag kan nästan gissa på att du antog det var borderline för att han skrev att hans humör skiftade, eller?

Att slänga ur sig gissade diagnoser på internet kan få personen att faktiskt tro på det och då finns det chans för att h*n mår sämre, sen är det helt omöjligt att fastställa en diagnos genom internet, då det bara är en text utan ansikte eller känsla.

Förstår du?
Citera
2010-01-19, 10:24
Medlem
Liliums avatar
Jag håller med Petta99, en diagnos som borderline kan man inte kasta ur sig hur som helst. Det är en allvarlig, livslång sjukdom som kräver mer djupgående undersökning än bara ett random uttalande på FB.

TS uppfyller inte heller de kriterier som finns för borderline.
Jag tror snarare att det handlar om självförtroendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in