Nu är jag fett orolig. Har varit dum i huvudet och har glömt att betala en telefonräkning. Då fick jag ett brev av LINDORFF, där det stod att den senaste dagen att betala är den 19:e.
Jag har betalat räkningen nu, men på internetbanken stod det att det betalas den 20:e. Får totalpanik. Det står tydligt på brevet att man kan få problem med kronofogden om man inte förföljer deras krav. Jag vill inte ha någon anmärkning i registret! Jag är bara 19 år, för tidigt för sådant.
Det är verkligen ingen fara. Ring till dem och berätta att du betalt, du får alltid minst en påminelse innan räkningen går till kronofogden. Det värsta som kan hända är alltså att de kräver att du betalar en förseningsavgift på runt 50 kronor.
Tack gode gud. Seriöst, när jag läste det där med kronofogden på brevet förut så såg jag dubbelt för några sekunder, blev helt stilla i huvudet. Fy fan vad jag hatar att få brev asså.
Tack gode gud. Seriöst, när jag läste det där med kronofogden på brevet förut så såg jag dubbelt för några sekunder, blev helt stilla i huvudet. Fy fan vad jag hatar att få brev asså.
Det är lite skrämmande hur många trådar man ser om detta.
"Betalade faktura en dag försent!!1 Får jag anmärkning nu??"
Vuxna människor som har så pass dålig koll att de inte har en susning om hur inkassobolag och kronolle fungerar i praktiken...
Att man sköter sin ekonomi och aldrig hamnat i knipa är ingen ursäkt, det kan skita sig utan att du egentligen gjort nått fel.
Privatekonomi borde införas i grundskolan med krav på minst G i betyg i likhet med svenska, engelska och matte.
De försöker iallafall.: Krav från Lindorff kom i postlådan fredag 4 mars kl 14 på en faktura som jag inte hade fått från StoraEnso.Kravet var dock daterat 28 februari. Väl medveten om vad kravet gällde betalades kravet nästkommande vardag (måndag 7 mars kl 9:35) på bank då många av oss på landet inte har såpass uppkoppling att internetbank kan användas. På onsdag kom krav på inkassoavgift (då fungerade tydligen postgången snabbare) pga att tiden gått 8 dgr. Har bestridigt detta förfarande och det belastar nu Tingsrätten/via kronofogden. Olika är de sätt vissa tjänar sitt uppehälle.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!