2010-01-18, 19:30
Medlem
Cassandraas avatar
Hejsan

Har ett problem med AHP (Audio Hijack Pro)...Jag anvnder det fr att spela in musik frn Spotify, men fr det inte riktigt att klaffa som jag vill ha det!

Det funkar alltid frsta gngen jag har "installerat" det, fr nr jag stter igng inspelningen s ska den ju inte brja frrn ljud kommer frn ex. Spotify vilket funkar Frsta gngen, men sen, nr jag trycker record s brjar den spela in och filen den skapar blir strre och strre...

Inga problem egentligen, jag kan ju vara snabb och trycka p Spotify direkt efter jag tryckt p Record i AHP, men eftersom det funkar frsta gngen s borde det ven funk andra gngen...Ngon som anvnt programmet och vet vad man kan gra?

Har givetvis redan provat att ta bort just Spotify frn listan och lagt till den igen och startat om programmen!

Tips?

EDIT: Det smidigaste sttet just nu r att stnga ner Spotify och trycka p Record i programmet, d dyker spotify upp och jag kan spela in som vanligt, funkar iallafall hyffsat, men finns det ngon med en annan lsning s vore det bra, smidigt om man ska spela av massa ltar!
Senast redigerad av Cassandraa 2010-01-18 kl. 19:35.
Citera
2010-01-18, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Hejsan

Har ett problem med AHP (Audio Hijack Pro)...Jag anvnder det fr att spela in musik frn Spotify, men fr det inte riktigt att klaffa som jag vill ha det!

Det funkar alltid frsta gngen jag har "installerat" det, fr nr jag stter igng inspelningen s ska den ju inte brja frrn ljud kommer frn ex. Spotify vilket funkar Frsta gngen, men sen, nr jag trycker record s brjar den spela in och filen den skapar blir strre och strre...

Inga problem egentligen, jag kan ju vara snabb och trycka p Spotify direkt efter jag tryckt p Record i AHP, men eftersom det funkar frsta gngen s borde det ven funk andra gngen...Ngon som anvnt programmet och vet vad man kan gra?

Har givetvis redan provat att ta bort just Spotify frn listan och lagt till den igen och startat om programmen!

Tips?

EDIT: Det smidigaste sttet just nu r att stnga ner Spotify och trycka p Record i programmet, d dyker spotify upp och jag kan spela in som vanligt, funkar iallafall hyffsat, men finns det ngon med en annan lsning s vore det bra, smidigt om man ska spela av massa ltar!
Trycker du p "Hijack" innan du trycker p "Record"?
Du kan annars stta "Silence Monitor". D spelar den bara in nr det kommer ljud ur Spotify. Detta gr att stlla in under fliken "Recording" nr du har Spotify markerat.
Citera
2010-08-19, 00:19
Medlem
Lnar trden:-)
Lyckas ladda ner och spela in strmmande ljudbcker frn biblioteket.
Nu undrar jag ifall det r mjligt att p nt stt dela upp ljudboken i mindre delar? Nu blir hela inspelningen tex 600 mb. Jag skulle vilja splitra dessa i mindre.
Gr det med AH pro eller?
Citera
2011-07-07, 20:04
Medlem
Lnar ocks trden lite...

Jag rippar ocks musikstrmmar frn internet med AHP, p websidan dyker det upp information om lttitel, artist och album nr lten spelas.

Jag har gjort ett script som startar inspelningen i AHP nr ltinfon dyker upp p websidan.
Drefter laddar jag ner ltinfo i en fil lokalt , dr info tvttas och info delas upp i titel, artist, album.
sen skickas denna info in i AHP i filen som hller p att spelas in.

S lngt ser allt bra ut, MEN........

Nr jag i efterhand kollar ID3 taggarna p nerladdade filerna s har samtliga filerna den tidigare inspelningens ID3 taggar.
NEJ ,,,, det r inte fel p mitt script, jag kan stnga ner allt , starta om datorn, likfrbenat s fr nya filen fregende inspelnings ID# info vid nsta inspelning.

r detta en bugg i AHP (ver 2.9.1) supporten har inte behagat svara p flera veckor, trots att de skryter med svar innom 24 H.

Eller gr jag ngot annat generalfel i AHP ??

//Sofia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in