2010-01-18, 02:27
Medlem
Eller är det bara en myt? Har inte så mycket finnar men jag har hört och läst att det blommas ut något extremt i samband med träningen.

Tänkte nämligen ta tag i träningen nu har aldrig besökt ett gym.
Dela med er.
Citera
2010-01-18, 02:29
Medlem
fags avatar
nej, det får du inte
Citera
2010-01-18, 02:32
Medlem
glomdaodens avatar
Jag upplevde att jag fick mer finnar på axlar och rygg när jag började träna ordentligt.
Hormonbalansen ändras ju något i och med träningen, så du kommer att uppleva att din kropp reagerar annorlunda jämfört med när du levde ditt stillasittande liv.

Däremot avtog uppkomsten av finnar, för min del, efter ett tag, förmodligen för att kroppens inre balans stabiliserat sig.

Sedan kan nya kostvanor, om du nu ändrar dessa drastiskt, även medföra förändringar som t.ex. mer finnar.
Citera
2010-01-18, 02:34
Medlem
Damacys avatar
Jag skulle vilja påstå motsatsen. Jag fick mindre finnar efter att jag började träna.

Dock så bytte jag också till en bättre livsstil mer allmänt, bättre kost, mer sömn etc.
Citera
2010-01-18, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glomdaoden
Jag upplevde att jag fick mer finnar på axlar och rygg när jag började träna ordentligt.
Hormonbalansen ändras ju något i och med träningen, så du kommer att uppleva att din kropp reagerar annorlunda jämfört med när du levde ditt stillasittande liv.

Däremot avtog uppkomsten av finnar, för min del, efter ett tag, förmodligen för att kroppens inre balans stabiliserat sig.

Sedan kan nya kostvanor, om du nu ändrar dessa drastiskt, även medföra förändringar som t.ex. mer finnar.
Jag äter inte mycket och extremt onyttigt idag finns absolut ingen balans.
Därför tror jag att jag har finnar idag. Allt som sker utanför kommer inifrån säger folk. Rent teoretiskt om jag börjar äta anpassat till träningsnivå så borde jag ju få mindre finnar?
Citera
2010-01-18, 02:37
Medlem
glomdaodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Jag skulle vilja påstå motsatsen. Jag fick mindre finnar efter att jag började träna.

Dock så bytte jag också till en bättre livsstil mer allmänt, bättre kost, mer sömn etc.

Så kan det självklart också bli.
Mycket handlar nog, som du säger, om kosten. Personligen märkte jag att högt proteinintag (shakers) ökade andelen finnar till en början.

Men som sagt, det avtog efter en kortare tid.
Citera
2010-01-18, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glomdaoden
Så kan det självklart också bli.
Mycket handlar nog, som du säger, om kosten. Personligen märkte jag att högt proteinintag (shakers) ökade andelen finnar till en början.

Men som sagt, det avtog efter en kortare tid.
Det har många påstått, kan det ha med att det är så mycket socker i de pulver som gainers och whey 80
Citera
2010-01-18, 02:41
Medlem
perpensionaers avatar
Har hört att man ska få mycket finnar av energitillskott,proteinpulver och allt vad det heter.
Citera
2010-01-18, 02:46
Medlem
glomdaodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB

Det har många påstått, kan det ha med att det är så mycket socker i de pulver som gainers och whey 80

Citat:
Ursprungligen postat av perpensionaer
Har hört att man ska få mycket finnar av energitillskott,proteinpulver och allt vad det heter.

Vad jag vet kan större mängder protein, alternativt även kolhydrater, torka ut kroppen. Har man för lågt vätskeintag utsöndrar kroppen mer fett ur huden för att fungera väl.
För bra hygien, vilket man nog har när man tränar mycket (flera duschar per dag) gör att kroppen kämpar på ännu mer att hålla huden "smord" vilket ökar fettutsöndringen i porerna ännu mer.
När man sedan inte tränar en dag eller två, och därmed inte rengör sig lika ofta, resulterar kanske den överproducerade fettutsöndringen till att fler porer täpps till och på så sätt bildar finnar.

Bara mina egna tankar och funderingar.
Citera
2010-01-18, 03:03
Medlem
Myter kommer väl ifrån att testosteronhalterna ökar och detta skulle ge hormonella föröndringar som orsakar finnar.
Citera
2010-01-18, 03:12
Medlem
rosanalles avatar
Min hud har blivit mycket bättre sen jag började träna, då man svettas rensas porerna vilket är bra. Så att träning skulle ge finnar är en myt, har aldrig hört någon som sagt det i alla fall.
Citera
2010-01-18, 04:55
Medlem
qrzds avatar
Jag upplevde det som att när jag tränade hårt ett tag, fick en hel del finnar som ville köra mig i min spänstiga stjärt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in