2010-01-18, 00:47
Medlem
MuchA1s avatar
Tjena, ryckte in lumpen i augusti och fick frisedel i december pga panikångest.
Vad jag har hört så har man rätt att få muckbidraget av de dagar man legat inne?

Blev sjukskriven i början av oktober till mitten av december då jag tillslut fick frisedel, fick såklart vanlig lön då jag va sjukskriven. Men såklart har man inte hört ett ord om muckbidraget från FM. Jag har väl ändå rätt att få det även fast jag hoppade av? Ska ringa och höra med dom men vill ändå veta om någon har råkat ut för något likande
Citera
2010-01-18, 18:31
Medlem
MuchA1s avatar
bump!
Citera
2010-01-18, 18:38
Medlem
Det tog mig 20 sekunder att hitta informationen på internet. Du har genom din avsaknad av handlingskraft diskvalificerat dig från muckbidraget. Grattis...
Citera
2010-01-18, 19:06
Medlem
MuchA1s avatar
länka gärna
Citera
2010-01-20, 00:02
Medlem
MuchA1s avatar
nån som sitter på info?
Citera
2010-01-20, 00:16
Medlem
teh g00glez 1337 FTW h4xx0r....

Hör av dig till ditt förband som kommer du att få svar på dina frågor.
Citera
2010-01-20, 09:55
Bannlyst
Vilken tur att du avrustade, en sådan initiativfull och handlingskraftig kille som dig hade Sverige inte haft råd att förlora i krig...

http://www.mil.se/upload/dokumentfil...ng_08_webb.pdf
Citera
2010-01-20, 10:51
Medlem
Hmm. Jag låg inne kortare tid än dig och blev också hemskickad av medicinska skäl. Jag fick bara ett par veckor senare min lön för de dagarna jag legat inne plus mitt muckbidrag.
Citera
2010-01-20, 16:33
Medlem
Muckbidrag

Surfade på lumpen.nu där jag hittade detta:
http://lumpen.nu/Lumpen/Formaner/For...ldningspremie/

Utbildningspremie

Efter genomförd utbildning får du en utbildningspremie som motsvarar dagersättningen multiplicerat med antalet utbildningsdagar. Det innebär t ex att en totalförsvarspliktig som fullgör 11 månader får ca 23 700 kronor i utbildningspremie.

Om du blir tvungen avbryta utbildningen, t ex på grund av skada under tjänstgöringen, får du en premie som motsvarar antalet genomförda utbildningsdagar, men minst 5 400 kronor

Hör med värnpliktshandläggaren på ditt förband.
MVH
Westrock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in