Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2010-01-17, 19:01
Medlem
Thomaspunkts avatar
Ungefär hur mycket p/k/f får du i dig per dag? Omöjligt att uppskatta det för oss.
Citera
2010-01-17, 19:10
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Ungefär hur mycket p/k/f får du i dig per dag? Omöjligt att uppskatta det för oss.

Du har det svaret på ctrl+v va?
Citera
2010-01-17, 19:12
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Du har det svaret på ctrl+v va?

Jag funderar på att lägga in den som ett marco till tangentbordet
Citera
2010-01-17, 19:13
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Ungefär såhär uppskattar jag det till 90g protein, 40g fett och 23536234123264345g kolhydrater.
Citera
2010-01-17, 19:15
Medlem
BePositives avatar
[Den stora samlade tråden om kostscheman]

För att få bukt på alla trådar där TS postar sitt kostschema och vill få input på sitt upplägg så skapar jag denna tråd där vi nu samlar alla dessa frågor på ett ställe. /MOD
Citera
2010-01-17, 19:16
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ungefär såhär uppskattar jag det till 90g protein, 40g fett och 23536234123264345g kolhydrater.

Ungefär så ja, han håller kvar på allt som ger kolhydrater men tar bort det som ger protein ^^
Citera
2010-01-17, 19:25
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
För att få bukt på alla trådar där TS postar sitt kostschema och vill få input på sitt upplägg så skapar jag denna tråd där vi nu samlar alla dessa frågor på ett ställe. /MOD

ÄNTLIGEN! Sen är frågan hur många som kommer att ändå skapa nya trådar och fråga men nu har man iaf en tråd att länka till
Citera
2010-01-17, 20:27
Medlem
Operation bulk!

Hejsan! Jag har precis börjat min bulk nu för att lägga på mig lite. Detta är lite information om mig och hur min planering ser ut just nu.

Ålder: 23
Vikt: 77
Längd 1.77

Mitt mål är att gå upp så mycket som möjligt, känner ingen stress så tar det som det kommer bara resultatet blir bra. Just nu kör jag 4split schema.

Kostupplägg:

Frukost: två multivitamin tabletter, fil med fullkornshavre i och russin, dricker en halv liter mjölk

Mellanmål(runt 3 timmar efter frukost) 2-3 mackor på jobbet samt en protein drink.

Lunch: Husmanskost 1-2 portioner samt några glas mjölk

Efter jobbet:
Gainer, kreatin och sen gymmet. Efter gymmet blir det en till gainer och ett rejält mål mat.

Innan jag lägger mig tar jag en protein drink.

Räknar tyvärr inte kalorier men försöker ligga på överskott då jag som sagt ska upp i vikt.
Under hela dagen tar jag kreatin.
Behöver ingen kritik, kom istället med kommentarer och tips hur jag ska kunna förbättra detta, jag är inte så jättebra att lägga upp det men hoppas ändå att detta borde kunna hjälpa mig att lägga på mig lite mer massa.

mvh
Senast redigerad av cybertronic1 2010-01-17 kl. 20:29.
Citera
2010-01-17, 20:31
Medlem
Palledamans avatar
Ta och posta i [Den stora samlade tråden om kostscheman] så passar det nog lite bättre
Citera
2010-01-17, 20:37
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybertronic1
Hejsan! Jag har precis börjat min bulk nu för att lägga på mig lite. Detta är lite information om mig och hur min planering ser ut just nu.

Ålder: 23
Vikt: 77
Längd 1.77

Mitt mål är att gå upp så mycket som möjligt, känner ingen stress så tar det som det kommer bara resultatet blir bra. Just nu kör jag 4split schema.

Kostupplägg:

Frukost: två multivitamin tabletter, fil med fullkornshavre i och russin, dricker en halv liter mjölk

Mellanmål(runt 3 timmar efter frukost) 2-3 mackor på jobbet samt en protein drink.

Lunch: Husmanskost 1-2 portioner samt några glas mjölk

Efter jobbet:
Gainer, kreatin och sen gymmet. Efter gymmet blir det en till gainer och ett rejält mål mat.

Innan jag lägger mig tar jag en protein drink.

Räknar tyvärr inte kalorier men försöker ligga på överskott då jag som sagt ska upp i vikt.
Under hela dagen tar jag kreatin.
Behöver ingen kritik, kom istället med kommentarer och tips hur jag ska kunna förbättra detta, jag är inte så jättebra att lägga upp det men hoppas ändå att detta borde kunna hjälpa mig att lägga på mig lite mer massa.

mvh
Två multivitamintabletter, två gainers per dag och en proteindrink.... Ät mer proteinrik mat. Gainer före passet ogillar jag, men sure, känner du att det ger dig tryck så är det bra

Ersätta kvällsmålet med mat? Fast du kanske är sådan att du sover sämre med mat i magen?
Citera
2010-01-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Två multivitamintabletter, två gainers per dag och en proteindrink.... Ät mer proteinrik mat. Gainer före passet ogillar jag, men sure, känner du att det ger dig tryck så är det bra

Ersätta kvällsmålet med mat? Fast du kanske är sådan att du sover sämre med mat i magen?

tack för att du svarade jo kan skippa den gainern, tänkte mer för lite extra ork på gymmet och extra kalorier. Jo men om jag skippar protshaken innan jag lägger mig, äter något riktigt i stället och kanske slänger in den någon gång under dagen. försöker äta så spoteinrikt som möjligt men har lite svårt att äta på morgonen, mackorna består av ost och korv som pålägg
Citera
2010-01-17, 20:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybertronic1
tack för att du svarade jo kan skippa den gainern, tänkte mer för lite extra ork på gymmet och extra kalorier. Jo men om jag skippar protshaken innan jag lägger mig, äter något riktigt i stället och kanske slänger in den någon gång under dagen. försöker äta så spoteinrikt som möjligt men har lite svårt att äta på morgonen, mackorna består av ost och korv som pålägg
Jag skulle nog rekommendera keso på morgonen eller vid mellanmålet, då får du i dig 25-30g protein där.

Så, 25 + 50(gainers) + 30 ifrån shaken antar jag? Alltså 105g, sen borde det inte vara så svårt att skrapa ihop 50g till ungefär, det kommer nog rätt lätt ifrån kosten. Du kan ju räkna ihop så vi får se hur många kcal det kan tänkas bli.
Senast redigerad av Dreas 2010-01-17 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in