2010-01-17, 17:56
Medlem
Anderrssss avatar
Tja, min bärbara har börjat knasa sig ordentligt . Problemet är att den inte går att starta. Först så bluescreena den bara men nu stängs skiten bara av så fort ma nstartar den. 2 killar i min klass fick samma problem ( det är en skoldator) och behöver nu hjälp. Finns det någon chans att formatera om den utan att starta den? Exempelvis med skiva? Om jag lämnar in den tar det 3 veckor och jag har mindre än ett halvår till studenten och betyg är viktigt . Har massa skit jag måste göra så behöver er hjälp. Om allt försvinner är det skitsamma. Tack på förhand // Anderrsss. BTW det är en HP windows xp. kunde inte lägga den i någon ny tråd eftersom det bara fanns till windows 7 och till mac..
Citera
2010-01-17, 18:03
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Tja, min bärbara har börjat knasa sig ordentligt . Problemet är att den inte går att starta. Först så bluescreena den bara men nu stängs skiten bara av så fort ma nstartar den. 2 killar i min klass fick samma problem ( det är en skoldator) och behöver nu hjälp. Finns det någon chans att formatera om den utan att starta den? Exempelvis med skiva? Om jag lämnar in den tar det 3 veckor och jag har mindre än ett halvår till studenten och betyg är viktigt . Har massa skit jag måste göra så behöver er hjälp. Om allt försvinner är det skitsamma. Tack på förhand // Anderrsss. BTW det är en HP windows xp. kunde inte lägga den i någon ny tråd eftersom det bara fanns till windows 7 och till mac..

Är den stendöd, eller händer det någonting när du trycker på power?
Citera
2010-01-17, 18:06
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Är den stendöd, eller händer det någonting när du trycker på power?

Asso alla 3 är lika, den kommer till bootscreen där man väljer felsäkert osv. Vilken man än väljer så laddar den, bluescreenar och skickas tbx till botscreen
Citera
2010-01-17, 18:08
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Asso alla 3 är lika, den kommer till bootscreen där man väljer felsäkert osv. Vilken man än väljer så laddar den, bluescreenar och skickas tbx till botscreen

Dåså!

Starta upp den och vält att boota från CD. Formatera om installera Windows 7 / XP.
Citera
2010-01-17, 18:15
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Dåså!

Starta upp den och vält att boota från CD. Formatera om installera Windows 7 / XP.

Underbart, ska prövas. Tack som fan, i'm out. Peace
Citera
2010-01-18, 05:39
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Underbart, ska prövas. Tack som fan, i'm out. Peace

Fick du igång tröskvärket?
Citera
2010-01-18, 08:41
Medlem
wireless_admins avatar
tjo andresss, jag hade rekommenderat att plocka ut själva HDDn och lägga in den i en extern kabinett via USB sopm du kan skckar över all viktig data som du kan tänka dig behöva, till en annan HDD ex. till din ena dator eller en kamrats, sen tar du kontakt med din admin på skolan och frågar om det är okej att formatera den själv pga av att skolorna brukar ha specifika inställningar för sitt nätvärk m.m.

om det är okej så kan du börja jobba därifrån, för om du bara formaterar utan vetskap från din skol-admin kommer du få dels en massa skit och risken att du blir återbetalnings skyldig ganska stor.
skicka ett PM om du behöver hjälp.
Citera
2010-01-18, 15:57
Medlem
Anderrssss avatar
Tack för svaren, sket i allt och formaterade om den vilket var dumt för admin på skolan sa att det var busenkelt att spara allt osv. Plus att han måste återställa allt via en moderdator..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in