Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-17, 12:04
  #1
Medlem
Stepups avatar
Hej, jag kan inte uppdatera service pack 3 i windows update. Installeringen startar inte av nån anledning. Kan det vara virus programmet som gör så att det inte går?`
Citera
2010-01-17, 12:07
  #2
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepup
Hej, jag kan inte uppdatera service pack 3 i windows update. Installeringen startar inte av nån anledning. Kan det vara virus programmet som gör så att det inte går?`
Eventuell brandvägg som blockerar?

(I mitt fall så hindrar blockering på svchost.exe (Generic Host Process for Win32 Services) all uppdatering, och den måste jag släppa lös när jag vill uppdatera.)

PS: Jag förmodar att det är SP 3 till Windows XP du menar? DS
Citera
2010-01-17, 14:13
  #3
Medlem
Stepups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Eventuell brandvägg som blockerar?

(I mitt fall så hindrar blockering på svchost.exe (Generic Host Process for Win32 Services) all uppdatering, och den måste jag släppa lös när jag vill uppdatera.)

PS: Jag förmodar att det är SP 3 till Windows XP du menar? DS

Till vista är det. Spelar det någon roll?
Citera
2010-01-17, 14:55
  #4
Medlem
toffeltjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepup
Till vista är det. Spelar det någon roll?

har de ens släppt service pack 3 till vista? kanske jag som har fel för mig men jag tror inte det
Citera
2010-01-17, 14:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toffeltjuven
har de ens släppt service pack 3 till vista? kanske jag som har fel för mig men jag tror inte det
finns bara sp2 te vista.
Citera
2010-01-17, 19:30
  #6
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r
finns bara sp2 te vista.
Jepp.. Och att försöka uppdatera Vista med SP3 är nog rätt lönlöst.
Citera
2010-01-17, 20:38
  #7
Medlem
Stepups avatar
Filen heter Microsoft SQL Server 2005 Express Edition Service Pack 3. Så det funkar alltså inte till vista? Varför står det att det är en viktig fil + allmänt i windows update ifall det inte funkar?
Citera
2010-01-17, 20:49
  #8
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepup
Filen heter Microsoft SQL Server 2005 Express Edition Service Pack 3. Så det funkar alltså inte till vista? Varför står det att det är en viktig fil + allmänt i windows update ifall det inte funkar?
Då är det ju SQL server service pack och inte windows service pack, det är en avsevärd skillnad på dessa bägge, de är till exempel skapade för två helt olika saker.....
Citera
2010-01-17, 22:32
  #9
Medlem
Stepups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Då är det ju SQL server service pack och inte windows service pack, det är en avsevärd skillnad på dessa bägge, de är till exempel skapade för två helt olika saker.....

Okej =D
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback