2010-01-17, 11:53
Medlem
klisssters avatar
Hejsan imors fick jag bluecren när min dator laddade Windows (xp) testade lite med ram minnena men verkade inte som det var problemet.

Vet att man ska kunna reparera Windows med skivan i den här consolen man får up men jag vet inte vad man ska skriva. Snälla behöver verkligen hjälp, kan inte formatera den disken häller för har viktiga saker till jobb.
Hjälp vad kan jag göra. Precis innan Windows börjar ladda står det checking nvram tror jag, det bara blinkar till.

Behöver verkligen hjälp. MVH/

man kan väl köra någon CHKDSK genom reperations consolen med win skiven?
Dock ingen aning om vad man ska skriva :/
Senast redigerad av klissster 2010-01-17 kl. 12:05.
Citera
2010-01-17, 12:31
Medlem
k0das avatar
kolla så att processorfläkten inte har gått och dött, har du laptop framförallt brukar det bli instant BSoD.
Citera
2010-01-17, 12:55
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0da
kolla så att processorfläkten inte har gått och dött, har du laptop framförallt brukar det bli instant BSoD.

Nej den är hel. Allt e helt det e disken som bråkar. Måste bara veta vad jag ska skriva för den ska kunna reparera mitt os eller det chkdsk fixar väl också till problemet. Snälla viktigt att jag får rätt på det. :/
Citera
2010-01-18, 03:42
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Nej den är hel. Allt e helt det e disken som bråkar. Måste bara veta vad jag ska skriva för den ska kunna reparera mitt os eller det chkdsk fixar väl också till problemet. Snälla viktigt att jag får rätt på det. :/
pluggar du in disken i en annan dator kan du också se om det är ett partitionsfel (diskvolymen är i formatet "raw", vill du formatera? j/n (nnnnnnn!)), i så fall kan du i flesta fall laga den med Partition Table Doctor.

så, låna en annan dator (fixa partition om nödvändigt), flytta över viktiga filer sedan köp en ny disk och släng den gamla i väggen, eller ja det gör du som du vill, jag skulle då iaf inte fortsätta använda disken om den håller på att ge sig och förlora allt man har på den.....
Senast redigerad av k0da 2010-01-18 kl. 03:48.
Citera
2010-01-18, 08:46
Medlem
wireless_admins avatar
jag rekommendera en ny disk, köp en kabinett och kör chkdsk därefter på din gammal disk, låter som att din nuvarande disk är ganska osäker och att du inte kan formatera / installera om din dator ordentligt, inte för att dissa dig men finns nått som heter backup till jobbet :P

skicka för PM
för mer info eller hjälp....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in