2004-02-18, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
Vill du gå ett steg längre så kan du mixtra med ARP-tabellerna.
Alltså spoofa (redirecta) all trafik till www.lunarstorm.se (eller dess ipn) till din sida.
Obs! På ip-nivå!

Vet inte hur mycket du kan, men det går till ungefär som så att du skickar ett paket till skolans router/gateway och säger "xx.xx.xx leder till yy.yy.yy", Routern uppdaterar då sin cache och all vidare request som kommer in till xx.xx.xx skickas vidare till yy.yy.yy. Innan detta stod det något i stil med "xx.xx.xx -> www.lunarstorm.se", efter kommer det att stå "xx.xx.xx -> yy.yy.yy"
Ungefär....

y=din fake-server
x=ip till lunarstorm

Tråd flyttad från datavirus förresten

Går det at göra med ettercap?
Citera
2004-02-19, 01:38
Medlem
Tar gärna emot ett PM med kod från din fake-lunarsida!
Citera
2004-02-19, 08:37
Medlem
skalizs avatar
frågan är vad man ska ha alla lunarlogins till? Kanske är kul om man känner dom man har tillgång till (som i ditt fall eftersom dom går på din skola) men annars är det ju inte mycket att göra kan ja tänka mig. Lunar spärrar väl proxys oxå om man försöker logga in med det vill jag minnas?
Citera
2004-02-19, 13:37
Medlem
TWATEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
frågan är vad man ska ha alla lunarlogins till?

Lunar är väl inte speciellt intressant, men givetvis kan idén användas till andra saker..
Citera
2004-02-19, 14:48
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TWATE
Lunar är väl inte speciellt intressant, men givetvis kan idén användas till andra saker..

självklart. Sen kan ju lösenorden vara intressanta i sig. Dom har väl angett sin mailadress på lunar förmodligen och många använder samma lösenord till allting. Och kommer man åt deras mail så kommer man åt allt sen! Hemsidor på yahoo eller liknande, internetspel, andra komjunitis och sånt..
Citera
2004-02-19, 14:57
Medlem
hehe just precis... men jag hatar alla lunarfjortisar så.... roligare att leka med alla samfiler vi håller på att fixa. har nätadmin till skolans nätvärk nu hehe.. kan logga in instalera vad jag vill på datorerna hehe höhö..

jag och en annan polare då = ) hehe

ska fixxa accses till skolan router
Citera
2004-02-19, 15:04
Bannlyst
efter att de loggat in på fakesidan, så är det en bra ide om de redirectas till riktiga fjunarstorm.. bara ett tips till er som inte har lust o torska i onödan..
Citera
2004-02-19, 18:49
Medlem
yheeps jag och min polare har fixat redirect script.. ska lägga upp det på en annonym server snart. ngn som vill bidra pm mig..

eller om ngn vet ngn bra socks 4 eller 5 server hällst 5 .. som är snabb och bra....
Citera
2004-02-19, 19:04
Medlem
ett annat bra tipps är att göra en Sfx fil med winrar som körs hide .. och overwrite.. sen binda den med ngn fil... så byts host filen ut utan att offret får nys om det = )... rätt kuligt
Citera
2004-02-22, 01:49
Medlem
dezents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
Vill du gå ett steg längre så kan du mixtra med ARP-tabellerna.
Alltså spoofa (redirecta) all trafik till www.lunarstorm.se (eller dess ipn) till din sida.
Obs! På ip-nivå!

Vet inte hur mycket du kan, men det går till ungefär som så att du skickar ett paket till skolans router/gateway och säger "xx.xx.xx leder till yy.yy.yy", Routern uppdaterar då sin cache och all vidare request som kommer in till xx.xx.xx skickas vidare till yy.yy.yy. Innan detta stod det något i stil med "xx.xx.xx -> www.lunarstorm.se", efter kommer det att stå "xx.xx.xx -> yy.yy.yy"
Ungefär....

y=din fake-server
x=ip till lunarstorm

Tråd flyttad från datavirus förresten

Du menar inte routingtabellen nu va ?
Citera
2004-02-22, 12:10
Medlem
Bitmasters avatar
jag tar gärna kodem också i ett PM.
Citera
2004-02-22, 22:17