2010-01-16, 21:32
Medlem
Hej

Har ett konstigt problem. Det ligger en avi-fil på min dator som jag varken kan öppna eller ta bort, men som ingen annan verkar ha klagat på (som laddat ner samma fil dvs).

När jag högerklickar på den så ser det helt annorlunda ut än så som det ser ut i vanliga fall:
Konstiga filen:
http://img7.imageshack.us/img7/8914/sdsdsdsod.jpg
Vanliga filer:
http://img22.imageshack.us/img22/6581/dfdfddi.jpg

Massvis med alternativ har tagits bort, och även om jag nu trycker på någon av dom så händer inget ändå.
Någon som vet hur man löser det? Har testat att virussöka igenom mappen den ligger i och inget hittades.
Citera
2010-01-16, 21:42
Medlem
adagios avatar
Tror inte det är större skillnad än att den sista filen antagligen är en ISO-fil.
Citera
2010-01-16, 21:43
Medlem
Nja, den slutar på .avi och eftersom jag inte kan byta namn så kan jag inte testa o mounta den, för nu när jag försökte mounta den som .avi fil så gick det inte.
Citera
2010-01-16, 22:03
Medlem
d00rkeys avatar
Avi-filer har en tendens till att bruka strula med Windows, eller om det nu egentligen är tvärtom.

Vad jag kommer ihåg så har det att göra med visningen i Utforskaren (t ex) och om man stänger av att avi-filen ska visas med bild istället för ikon så ska det funka lite bättre.

Jag kommer dock inte ihåg hur eller varför mera exakt, utan får nog helt sonika överlåta förfarandet åt den som googlar eller åt den som kan det hela lite bättre.

mvh d00rkey
Citera
2010-01-16, 22:03
Medlem
Tsimons avatar
Har du testat att starta om datorn sedan nedladdningen? Brukar lösa de flesta sådana problem.
Citera
2010-01-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Avi-filer har en tendens till att bruka strula med Windows, eller om det nu egentligen är tvärtom.

Vad jag kommer ihåg så har det att göra med visningen i Utforskaren (t ex) och om man stänger av att avi-filen ska visas med bild istället för ikon så ska det funka lite bättre.

Jag kommer dock inte ihåg hur eller varför mera exakt, utan får nog helt sonika överlåta förfarandet åt den som googlar eller åt den som kan det hela lite bättre.

mvh d00rkey

Testat detta med, verkar inte fungera heller :/

Citat:
Ursprungligen postat av Tsimon
Har du testat att starta om datorn sedan nedladdningen? Brukar lösa de flesta sådana problem.

Japp

Kan lägga till att nu hände det med en .wmw fil med. När jag gick in i "öppna fil" i VLC så står det bara "ogiltigt filnamn". Kan det vara mitt utorrent som spökar?
Citera
2010-01-16, 22:53
Medlem
Tsimons avatar
Det hände alltså nu med ytterligare en fil som också nyligen är nedladdad? konstigt. Testa att ladda ner någonting mer och händer det igen så är det nog utorrent även om det verkar sjukt konstigt.

Kommer det upp några felmeddelanden när du försöker tabort/ändra filen?

Om windows säger att den används av ett annat program så kanske programmet unlocker kan vara en hjälp. http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Unlocker.shtml
Citera
2010-01-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsimon
Det hände alltså nu med ytterligare en fil som också nyligen är nedladdad? konstigt. Testa att ladda ner någonting mer och händer det igen så är det nog utorrent även om det verkar sjukt konstigt.

Kommer det upp några felmeddelanden när du försöker tabort/ändra filen?

Om windows säger att den används av ett annat program så kanske programmet unlocker kan vara en hjälp. http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Unlocker.shtml

Hände ingenting när jag försöker ta bort den, inget felmeddelande eller någonting.

Har upptäckt problemet nu, hade för många undermappar. Fanns 16 stycken mappar "ovanför" den i utforskaren så att säga. typ C:\Filmer\90-talet\14till\filmen.avi

Ett system som jag använde för att veta vad jag lyssnat på för musik/vilka filmer jag sett så att det gamla inte skulle blandas med det nya. Dags att skaffa ett nytt system kanske

Tack alla som hjälpte till, får börja ha mapparna i samma mapp istället för i varandra

EDIT: Unlocker hjälpte dock när jag skulle ta bort mapparna och den inte ville göra det
Senast redigerad av Crook 2010-01-16 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in