• 1
  • 2
2010-01-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Skumt
Kan ju förstå om man aldrig spelat poker o ska börja lira och då menar jag att man aldrig spelat med någon typ, att man då inte har koll. Däremot jävligt skumt att ingen av nissarna i ditt "homegamegäng" kan handrankingen
Kan inte annat än hålla med, är väl främst i skolan på rasterna vi spelar, visserligen bluffpoker, men när det gäller handrankingen borde det vara poker som poker
2010-01-17, 00:06
Medlem
Jag tror bestämt att grabben skojar till det hela lite grand..
2010-01-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejkanin2.0
Jag tror bestämt att grabben skojar till det hela lite grand..
Varför skulle jag göra det? Det är ju pinsamt, alltså inget man frågar om man absolut inte måste
2010-01-17, 00:57
Medlem
kallesietes avatar
Färg slår stege. Dock tycker jag alltid det har varit lättare att få färg och har garanterat haft det fler gånger. Kan dock bero på att jag hellre spelar A5 suited än 76off.

Men lär dig allt 100% innan du spelar om pengar, för fanden.
2010-01-17, 01:22
Medlem
bs13s avatar
jag fick mig ett gott skratt iaf. Men jag har också för mig att det ska vara lättare att pricka in en färg än en stege i Texas Hold'Em, i 5kortspoker prickar jag in stegen oftare än färgen.
2010-01-17, 01:24
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Färg slår stege. Dock tycker jag alltid det har varit lättare att få färg och har garanterat haft det fler gånger. Kan dock bero på att jag hellre spelar A5 suited än 76off.

Men lär dig allt 100% innan du spelar om pengar, för fanden.

Om du bara får en femkortshand eller får 7 kort att kombinera till en hand (som i texas holdem) är det liten ( tror inte det är så stor i alla fall) skillnad och du får stege lite oftare, men när du istället har drag till stege och färg är det faktiskt lite större chans att träffa färgen, fast det antar jag att du har koll på om du spelat en del poke ( tar för givet att alla har koll på outs et cetera).
2010-01-17, 02:15
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Om du bara får en femkortshand eller får 7 kort att kombinera till en hand (som i texas holdem) är det liten ( tror inte det är så stor i alla fall) skillnad och du får stege lite oftare, men när du istället har drag till stege och färg är det faktiskt lite större chans att träffa färgen, fast det antar jag att du har koll på om du spelat en del poke ( tar för givet att alla har koll på outs et cetera).

Jaja, självklart betvivlar jag inte sannolikhetsprocenten. Ren fakta ju. Bara känslan.
2010-01-17, 02:27
Medlem
roobbes avatar
På en flopp med ett färgdrag har man 9 outs för färg, på en flopp med öppet stegdrag har man 8 outs för stegen så det känns inte bara lättare det är det också. Dock så finns det väldigt många mer hålkort som kan bli en stege än det finns kort som ger färg. Därav den sämre handrankingen.
2010-01-17, 12:23
Bannlyst
Det finns pokervariant(er) där stege slår färg. De som har suttit inne vet att det är två kortspel som dominerar där, Mulle o Suki. Suki är en öppen pokervariant. Nu är detta längesen, men vill minnas att där slog stege färg...
2010-01-17, 12:32
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
Det finns pokervariant(er) där stege slår färg. De som har suttit inne vet att det är två kortspel som dominerar där, Mulle o Suki. Suki är en öppen pokervariant. Nu är detta längesen, men vill minnas att där slog stege färg...

De pokervarianter där stege slår färg spelar väl oftare med färre kort? typ 7-A eller någonting sådant. Och då är det ganska självklart att färgen sannolikt är lättare att få.
2010-01-17, 14:43
I mörkpoker 7-e på svs slår färg kåk.
2010-01-17, 14:55
Medlem
Capones avatar
Låser tråden då frågan besvarats.

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto