2002-09-25, 18:26
Medlem
Hehe, nä så lam är inte frågan...

Jag har W2K Server installerat på två diskar (var tvungen att göra så när en mailserver kraschade. Den installation jag drog in på den ena partitionen i efterhand var för att få igång BENT. Är det bara att radera skiten, eller pajar jag någon grundläggande system- eller säkerhetsprincip?

Var ni med på frågan? Jag måste dra nu och hinner inte vara mer specifik...

Harebra!
Citera
2002-09-25, 19:29
Medlem
En satans bra fråga!

Lägg om skiten helt! har det krachat en gång kommer det kracha igen!
Kan förklaras när man läser vem som tillverkat det!!!!
Citera
2002-09-26, 07:57
Medlem
Förresten ber jag om ursäkt, detta meddelande skulla ha hamnat under "Övrigt". Gammal vana antar jag...

Jag är en inbiten M$-användare och har varken tid eller lust att lära mig *nix om det är det du menar. W2K-server funkar för övrigt bra, tycker jag. Kör det som fileserver. Använder detta OS som plattform för att köra Domino på också (web- och mailserver) utan några "större" problem.

Och varför säger alla att man skall köra tex Linux istället för Windows? Det är ju inte praktiskt genomförbart på arbetsplatser... Hur ska jag få Britta att lära sig Linux när hon kört Windows sedan 1995 utan att ens kunna detta OS.
Citera
2002-09-26, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsez
Förresten ber jag om ursäkt, detta meddelande skulla ha hamnat under "Övrigt". Gammal vana antar jag...

Jag är en inbiten M$-användare och har varken tid eller lust att lära mig *nix om det är det du menar. W2K-server funkar för övrigt bra, tycker jag. Kör det som fileserver. Använder detta OS som plattform för att köra Domino på också (web- och mailserver) utan några "större" problem.

Och varför säger alla att man skall köra tex Linux istället för Windows? Det är ju inte praktiskt genomförbart på arbetsplatser... Hur ska jag få Britta att lära sig Linux när hon kört Windows sedan 1995 utan att ens kunna detta OS.

Du har så rätt så rätt! Det är nog omöjligt att få den större mängden med folk att köra linus och vidare! Windows har sin fördelar men allt skitsnack om det döljer det som är bra med det!
Det jag menade i min förra kommentar är att har skiten börjat att krånga så lägg om att! För det är oftast lätte en att fixa problemet! Om det är ett stort problem det vill säga!
Citera
2002-09-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsez

Britta vänjer sig nog rätt snabbt med de små skillnader mellan OpenOffice på X mot MS Office på Windows.
Iofs behöver du ju inte byta ut det på arbetsplatsen...
Men på servern hör inte Windows hemma...
Jag har kört Novell Netware i många år och har aldrig haft allvarliga problem med säkerheten. Men så fort man ser en IIS eller Exchange burk så vet man att den är i riskzonen för angrepp, både av maskar o Scriptkiddies...

//
Citera
2002-09-26, 10:33
Medlem
Raazs avatar
Flyttat från datasäkerhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem