2010-01-17, 11:16
Medlem
Softzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLOJ
App, app, 18 år är det som gäller här inne.

Bara för ett medlemsskap
Citera
2010-01-17, 11:45
Medlem
vators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
En lite klargörande fråga bara.

Har du alltså köpt en (1) dosa och får tre?
Vad händer om du betalar för t ex fem dosor, får du femton i så fall, eller kanske... tre?
Eller om du betalar för en stock?
Eller kådisar? eller rakblad?

En riktig fuling: Kan man ångra köpet? Typ, gå till kundinformationen och förklara att man precis hade en religiös upplevelse och därför bestämt sig att bli en bättre människa, och därför vilja lämna tillbaka sina 333 dosor ettan man just köpt och få pengarna åter. Plus de 333 paket rakblad som ena treåring just förköpt sig på.

Du måste väl fortfarande ha kvitto
Citera
2010-01-17, 11:48
Medlem
MrJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vator

Man kan ju lämna tillbaka det man har kvitto för och behålla överflödet. Har du kvitto för 100 dosor och får ut 300 i maskinen så kan du ju återlämna 100. Och på så sätt få 200 gratis.

Jag måste förbi Coop idag känner jag.
Citera
2010-01-17, 12:12
Citat:
Ursprungligen postat av vator

Du köper en dosa och får tre stycken, du går sen till kassan och lämna tillbaka kvittot + en dosa.

Tadaa, två dosor över

Nu får någon rapportera in om det funkat för dem snart, börjar bli otålig ju.
Citera
2010-01-17, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Du köper en dosa och får tre stycken, du går sen till kassan och lämna tillbaka kvittot + en dosa.

Tadaa, två dosor över

Varför inte pröva själva? Jag förstår inte vad ni riskerar... att betala
för tre dosor istället för en?
Citera
2010-01-17, 12:14
Medlem
bluemoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppan

Tadaa, två dosor över

Han köpte tillgång till kronan och fick 3 ettan. Så för att pengarna tillbaka måste han ju komma med en kronan
Citera
2010-01-17, 12:17
Medlem
Elfrides avatar
Hålla upp för skannern? Jag har bara sett maskiner som man sticker in ett kort med en bild på snussorten och så suger maskinen in det och ut ploppar det man betalat för. Hur ser denna modell ut?
Citera
2010-01-17, 12:34
Medlem
Ljungelds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaynar
Jo man ska aldrig upphöra att förvånas

Vi har en butikscanner och när man köper snus så får man ett streckkods kvitto som man sedan skall hålla under maskinens avläsare.
Detta tycker en 3 åring är jätte kul så jag brukar ge lappen åt honom och han får fixa det.

Då han är lite kort så håller han lappen med bägge händerna och får även böja den (konvex) för att nå upp och få maskinen att skanna.

Det är nu det roliga inträffar då han böjer lappen verkar det som strecket som styr antalet och sorten läses av fel ( breddas) så ut kommer 3 dosor ettan istället för köpt 1 dosa kronans lössnus

Gud vad stolt jag är över mitt barn

Tänkte bara att detta måste upp på fb en lördag där det hör hemma.
Trevlig helg alla

Fråga nån fler som råkat ut för detta eller liknande?

Rent spontant ställer jag mig tveksam till detta. Jag är förvånad att ingen ropat troll än. Screenshot or it didn't happen.

(Förlåt om jag tvingas vara glädjedödare, tycker bara det låter lite väl enkelt).
Citera
2010-01-17, 12:35
Medlem
Jag tvekar på detta!

Man måste aktivera kortet i kassan och om du nu köper kronan och får ut något annat snus så måste det snuset du får ut vara aktiverat till den streckkoden som du får till när du viker kortet. Eller?
Citera
2010-01-17, 12:45
Medlem
EDDY#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Hålla upp för skannern? Jag har bara sett maskiner som man sticker in ett kort med en bild på snussorten och så suger maskinen in det och ut ploppar det man betalat för. Hur ser denna modell ut?

Inte något svar på frågan men..
Alla Coop kedjor här i stan har dessa maskiner för er som undrar, forum/extra och vad det nu heter..
Citera
2010-01-17, 12:54
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Är det ingen som har provat detta än? Jag skulle gärna göra det, men har ingen butik som har en snus automat i närheten.
Citera
2010-01-17, 13:07
Medlem
Gocleniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpacetribeCAK
Är det ingen som har provat detta än? Jag skulle gärna göra det, men har ingen butik som har en snus automat i närheten.
Jag går och provar om 10min, snusar göteborgs rape, får se om det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in