2010-01-16, 10:21
Medlem
MatMatss avatar
Hej.

Jag har en bärbar Dell dator som jag köpte mars 2009. För ett par månader sedan började batteriet/laddaren krångla och det har blivit värre och värre. Förrut laddades den åtminstone när den var avstängd men nu inte över huvudtaget.

Just nu står det bara 14% (anslutet men laddas inte).

Nån som vet vad som är fel, behöver jag byta ut laddaren eller batteriet?
Citera
2010-01-16, 10:28
Medlem
fraess avatar
Jävla meck med det där med dell-maskinerna...
Jag har en gammal dell jag köpte en ersättningsladdare till. Den funkade inte. Laddade alltså inte. Sen fick jag tag på min gamla laddare jag tappat bort, och allt var frid och fröjd. Sen nu, för tre dagar sen så blev det samma problem med originalladdaren. Laddaren skickar väl någon signal a la "jag är en dell originalprodukt, plz accept me", vilket är helt värdelöst, uppenbarligen..
Citera
2010-01-16, 10:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMats
Hej.

Jag har en bärbar Dell dator som jag köpte mars 2009. För ett par månader sedan började batteriet/laddaren krångla och det har blivit värre och värre. Förrut laddades den åtminstone när den var avstängd men nu inte över huvudtaget.

Just nu står det bara 14% (anslutet men laddas inte).

Nån som vet vad som är fel, behöver jag byta ut laddaren eller batteriet?

Om du har garanti på produkten, så byta ut BÅDE laddaren och batteriet.
Kan ju hända att det är nått måndagsexemplar du har fått tag på.

Om problemen kvarstår efter byte av laddare och batteri så är det med största sannolikhet moderkortet som strular.
Citera
2010-01-16, 11:14
Medlem
MatMatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Om du har garanti på produkten, så byta ut BÅDE laddaren och batteriet.
Kan ju hända att det är nått måndagsexemplar du har fått tag på.

Om problemen kvarstår efter byte av laddare och batteri så är det med största sannolikhet moderkortet som strular.

Hoppas det inte är moderkortet, förra datorn jag hade fick jag byta det 3 gånger jävligt påfrestande. Vad kan det i så fall bero på att moderkortet krånglar? För mycket youorn eller?
Citera
2010-01-16, 19:32
Medlem
onemans avatar
En bekant hade samma problem med sin HP. Hon fick en ny laddare, det hjälpte en stund, troligtvis av en slump. En BIOS-uppdatering hjälpte däremot permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in