Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Alla medlemmarna här är eller iaf SKA vara vuxna och att inse att skriva samma sak i politik som man kan skriva i Humor kan leda till raderade inlägg och möjligen åtgärder borde inte vara så svårt.
Men i stort: är det verkligen ett problem? Jag gissar att de flesta liksom mig har vissa intresseområden som de håller sig inom och det är ju inte direkt som om man behöver lära sig alla delforas respektive kulturer för att kunna skriva här.
Visst, jag har några delforum som jag alltid kollar och sedan finns det några som jag kollar när jag har mer tid.
Det finns dock några som jag börjar fundera på att hoppa över, fastän de intresserar mig, för att det är så mycket OT (ibland +1 och liknande, men även bra skrivna inlägg som dock inte har med ämnet att göra). Hur roligt är det att börja läsa trådar som verkar intressanta, för att sedan upptäcka att antalet inlägg som är OnT är i minoritet?
Jag har inte varit på fb länge, men har bl a en enstaka gång gått vägen man ska: 1. RP, 2. PM till Mod, 3. PM till Admin, utan reaktion/respons från någon. Då blev det ett RP till med ett hårdare ordval. Då blev det åtgärdat.
Det var inget regelbrott 1.01 eller högre, men det skulle ha varit bra med möjligheten att kunna fråga någon annan moderator/supermoderator. Även om de inte är insatta i ett specifikt ämne, kanske det inte är så svårt att se om en tråd till stor del är OT. Just det fallet jag skrev om, var det en del användare som använde tråden som en privat chatt och "pratade" om allt möjligt.