Jag har en HP dator som ursprungligen hade XP installerat, på stället jag köpte den installerade dom Vista till mig, för ett tag sedan fick jag virus i datorn och formaterade då om den, nu till problemet. när jag formaterat klart datorn, och installerat antingen Vista eller XP går det nu inte att få den i rätt upplösning, dvs antingen är skärmen för "zoomad" eller för "utzoomad" jag har provat både upplösningen 800x600 och 1024x768 . Jag installerar Vista på enheten C . Detta tror jag är rätt?? Kan någon hjälpa mig med att förklara vad problemet kan vara?
Tror det bara betyder att du har drivrutinerna VGA Standard som medföljer vilket Windows som helst. För att få de rätta drivrutinerna till din dator så gå in på tillverkarens hemsida. HP hade du va? kolla på din laptop vad just din modell heter och sök på deras hemsida efter din datamodells drivrutiner för Vista
Tror det bara betyder att du har drivrutinerna VGA Standard som medföljer vilket Windows som helst. För att få de rätta drivrutinerna till din dator så gå in på tillverkarens hemsida. HP hade du va? kolla på din laptop vad just din modell heter och sök på deras hemsida efter din datamodells drivrutiner för Vista