• 1
  • 2
2010-01-16, 18:05
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaka
Nej det är en tygsoffa

Lite parfym kanske, det är ju lätt att vädra bort från en kudde.. Eller en sån där lavendelpåse som du kan lägga under soffan! Du kommer ju inte få bort lukten på ett tag, men kan överträffa den med nåt annat.. Som du dessutom enkelt kan vädra ur framemot våren
Citera
2010-01-16, 18:17
Medlem
epost72s avatar
Husmorstipset kanske fungerar...

Ättika på ett fat neutraliserar ju röklukt, det kanske fungerar på "ny soffa" lukt också
Citera
2010-01-16, 21:01
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Husmorstipset kanske fungerar...

Ättika på ett fat neutraliserar ju röklukt, det kanske fungerar på "ny soffa" lukt också

Är det sant? Cigarettrök alltså? Då är det ju det jag ska köra efter en fest hemma
Citera
2010-01-16, 21:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .carl
Är det sant? Cigarettrök alltså? Då är det ju det jag ska köra efter en fest hemma
Jag har inte testat själv, men enligt "rent hus"tanterna så ska det hjälpa.
Jag har även hört detta från flera håll.
Och hur som helst så blir det inte värre.
Citera
2010-01-16, 21:28
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag har inte testat själv, men enligt "rent hus"tanterna så ska det hjälpa.
Jag har även hört detta från flera håll.
Och hur som helst så blir det inte värre.

Fantastiskt! Tack för tipset!

OT:
Och tack för "vem har citerat mig?"-tipsen, det funkar hur bra som helst!
Citera
2010-01-17, 19:25
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ska fungera utmärkt, mer om hur man får bort cigarettrök = https://www.flashback.org/showthread.php?t=764438 , i princip ättikatipset
Citera
2010-01-17, 22:51
Medlem
Köpte en ny matta idag den neutraliserade sofflukten så nu lukter det gott igen. Får se vad som händer om en dag.
Citera
2010-01-18, 02:31
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaka
Köpte en ny matta idag den neutraliserade sofflukten så nu lukter det gott igen. Får se vad som händer om en dag.

Det är en ny dag nu! Tell us! -nyfiken-
Citera
2010-01-22, 16:14
Medlem
drangens avatar
jag har en skin soffa hemma som luktar precis som potatis!
när jag kommer hem efter jobbet är det precis som om jag ställt mig ovanför potatisen på ica och dragit i mig ett djupt andetag.
lukten sätter sig också i kläderna.
soffan är ganska ny och är min flickväns. när vi flyttade ihop så tog vi min soffa. lite trångt med två soffor i en 2:a.
den blev då förvarad ute hos hennes mamma i en friggebod.
nu när vi bor i en trea och jag fick ett "lekrum" blev den svarta soffan perfekt där inne. men jag står inte ut i stanken!
köpte 2st luktabsorbenter(?) från biltema. dom har nu stått i rummet i två dagar. men jag kan inte märka någon skillnad.
vafasen ska jag ta mig till? ättika? fräter inte det på skinnet? eller ja..... konst-skinn det är en ikea soffa så klart....
Citera
2010-01-22, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drangen
jag har en skin soffa hemma som luktar precis som potatis!
när jag kommer hem efter jobbet är det precis som om jag ställt mig ovanför potatisen på ica och dragit i mig ett djupt andetag.
lukten sätter sig också i kläderna.
soffan är ganska ny och är min flickväns. när vi flyttade ihop så tog vi min soffa. lite trångt med två soffor i en 2:a.
den blev då förvarad ute hos hennes mamma i en friggebod.
nu när vi bor i en trea och jag fick ett "lekrum" blev den svarta soffan perfekt där inne. men jag står inte ut i stanken!
köpte 2st luktabsorbenter(?) från biltema. dom har nu stått i rummet i två dagar. men jag kan inte märka någon skillnad.
vafasen ska jag ta mig till? ättika? fräter inte det på skinnet? eller ja..... konst-skinn det är en ikea soffa så klart....

Du ska inte smeka in ättikan i soffan såklart utan bara ställa en "bunke" i samma rum.
Annars finns det ju medel för skinnrengörning testa det.

mvh
Citera
2010-01-22, 16:23
Medlem
MisterDeluXes avatar
Bjud in till en MEGA-fest! med massa droger,sprit och pizza. Du behöver ungefär 4-5 fjortisar. Sen är det bara att låta dom supa, knarka och äta. Så spyr dom tillslut. Vips så har du fått bort den äckliga doften av ny soffa. Om du vill få den att verka använd också så är det bara att fimpa lite i den med..
Citera
2010-01-22, 18:53
Medlem
Citat:
Det är en ny dag nu! Tell us! -nyfiken-
Lukten tillbaka dagen efter hehe

Nu har jag haft soffan i 2 veckor och lukten är fortfarande kvar. Den är ju inte dålig men jag fick doftljus av min mor i present någon gång och innan soffan hade jag en ljuvlig doft trots att jag inte tände ljusen. Nu luktar det mer ett sågverk tack vare soffan.

Jag måste nog prova ättika. Det roliga är att jag köpte enbart ättika för något år sedan bara för att jaga bort alla blomflugor så nu får jag användning för spriten igen.

Fungerar inte det ska jag kolla om jag kan få tag i några doftljus och elda på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in