2010-01-18, 11:47
Medlem
Kongo är väl Kongo?
Alltså landet nordväst om jättelika Kongo-Kinshasa som torde ha hetat Zaire för tjugo år sedan. Eller?
Citera
2010-01-18, 12:55
Medlem
HRTs avatar
Jo de är ett land med en massa Nopplisar!

Finns säkert någon säkerhets firma som har kontrakt på ex world food program, eller world health organisation eller tom FN saktionerat.
Men det är ju inget rikt land så de som betalar bör få det utifrån.
Till skillnad från många andra länder i Afrika som visserligen är fattiga men också rika på Olja och Diamant industrin.
Citera
2010-01-18, 13:46
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virvar
Finns det inte någon passus i någon Sjöwall-Wahlöö som tar upp kombinationen vildkatt, attackdykare, kniv och garderob? Om jag minns rätt fick katten inte dödas eftersom den skulle återanvändas under nästa övning.

Vedervärdige Mannen Från Säffle.

Den vedervärdige var ett fd FJ-befäl, som påstods ha tvingat rekryterna att ljudlöst ta hand om en vildkatt i en garderob. Ljudlösheten uppnåddes genom att man skar tungan av katten.

Anatomiskt felaktigt och ett påstående med svag grund i det verkliga, men Maj och Per var ju heller inte riktigt sanningsvittnen när det gällde etablissemanget.

Personligen fick vi bry med en lunch som serverades i form av levande höns, som vi sta-bor skulle handskas med, till bondpojkarnas glädje. Det blev väl inte alldeles kosher (eller halal) precis. Men det gick det också.
Citera
2010-01-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jo de är ett land med en massa Nopplisar!

Finns säkert någon säkerhets firma som har kontrakt på ex world food program, eller world health organisation eller tom FN saktionerat.
Men det är ju inget rikt land så de som betalar bör få det utifrån.
Till skillnad från många andra länder i Afrika som visserligen är fattiga men också rika på Olja och Diamant industrin.

HRT, Kongo-Kinshasa är väl ett av Afrikas rikaste områden då man räknar med
naturtillgångarna?
Där finns ädelträ, kobolt, guld, diamanter, koppar, uran, radium m.m. m.m.

Coltan, (kolumbit-tantalit) är en attraktiv malm som länge "stulits" från Kongo.
Används i telefoner, datorer m.m.

Att sedan tränas i dödandet på det sätt som "euboxer" beskrev tror jag inte på.
Att det skärs ut foster, det vet jag men troligen inte på beskrivet sätt!
Ej heller detta med droger och sedan avrätta för att avtrubba som "euboxer"
beskrev finns det någon verklighet i.

Dessa neger-pojkar är redan väldigt drogade redan innan de har vapen, de är
totalt oberäkneliga! De behöver inte avtrubbas! De är redan det!
De går inte att hantera på normalt sätt.

Vill veta mer om att SA-trupper ??? tjänstgör som stridande??? part i
Kongo-Kinshasa!!!!

Det enda undantaget av militärer är de mixade FN-trupper som är där.

I Kongo:

¤¤¤ De sökte mänskliga svarta militärer-
och fick o-mänskliga djävuls-rebeller. ¤¤¤

Mvh

/BC
Senast redigerad av Bruce Coleman 2010-01-18 kl. 14:44.
Citera
2010-01-18, 15:29
Medlem
HRTs avatar
Jag kan ju ha fel men läste bestämt att Kongo var ett land som återhämtade sig mycket långsamt ekonomiskt där korruptionen var fruktansvärd men fann info om att de faktiskt har stora naturtillgångar hur man nu ska läsa in det?
Vet att det är rätt stora internationella representationer i form av FN / hjälp organisationer pga allt elände. Övergrepp, lidande och misär är ju bara förnamnet

Men historier om gruppvåldtäckter och att afrikaner skulle skära upp magen på en kvinna det tror jag absolut på. Dessa är inga trevliga människor de är högst kapabla till terror och mord det har vi ju sett i många år.
Citera
2010-01-18, 15:51
Medlem
Citat:
Jag kan ju ha fel men läste bestämt att Kongo var ett land som återhämtade sig mycket långsamt ekonomiskt där korruptionen var fruktansvärd men fann info om att de faktiskt har stora naturtillgångar hur man nu ska läsa in det?
Vet att det är rätt stora internationella representationer i form av FN / hjälp organisationer pga allt elände. Övergrepp, lidande och misär är ju bara förnamnet

Men historier om gruppvåldtäckter och att afrikaner skulle skära upp magen på en kvinna det tror jag absolut på. Dessa är inga trevliga människor de är högst kapabla till terror och mord det har vi ju sett i många år.

HRT, jag har ingen annan uppfattning om att det inte sker en hel del fruktansvärda
saker i Kongo.

Men det sker inte på det vis "euboxer" beskrev.

Det är mycket värre än han skrev! Det var hans berättelse som jag inte trodde på,
beskrivningen och det gör jag fortfarande inte! Vi får väl se om han ("euboxer")
svarar?

Jag (BC) har "jobbat" i det hemska landet ett antal gånger så jag vet mycket väl
vad som sker/kan ske där.

Du behöver inte betvivla att det är ett mycket rikt land resursmässigt, mycket mer
än de omkringliggande länderna.

Vanligt i Kongo:

¤¤¤ Det man inte kan få, det dödar man. ¤¤¤

Mvh

/BC
Citera
2010-01-18, 16:13
Medlem
HRTs avatar
ok jag tror dej vet de är ett skitland som många andra i den regionen.
har ingen erfarenhet alls av afrika, aldrig satt min fot där.
sen vet ju alla att det begås fruktansvärda brott där inget nytt under solen, läste nog inte så noga hans inlägg och känner tyvärr inte till det..
Däremot så har jag hyfsad koll i Mellersta östern
Citera
2010-01-20, 09:32
Medlem
HerrMoros avatar
Citat:
Herrmoro
Ok det visste jag inte att de fortfarande hade gris då..
Alltid lär man sig något nytt.
men det var veterinären som avlivade dem dock sa då befälen man ville inte utsätta dem för mer lidande.
Inga större operationer utfördes mer stoppa blödning som artär, samt sätta dropp skämt och sido var det säkert någon som utförde mun mot mun och hjärtkompressioner?

Vet ej, var inte sjukvårdare själv utan signalist/kspskytt, härlig kombo
Men de hade skjutit grisen så den skulle vara allvarligt skadad, två grisar med två kulor vardera från olika kalibrar (9mm och 5.56), syftet var endast att stabilisera läget, stoppa blödningarna etc och se till att den klarade sig i ett par timmar. Jag tror att det fortfarande händer fast 'under radarn' som alla mindre PK aktiviteter som sker på jägarförband.

Det händer så att säga mycket som stannar innanför väggarna för kasernen.

PS. Du håller jäkligt hög klass på dina inlägg, alltid seriös och med bra argument. Fortsätt gärna så.
Senast redigerad av HerrMoro 2010-01-20 kl. 09:57.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in