2010-01-15, 00:23
Medlem
k0rv3ns avatar
Jag vet dålig rubrik vet inte om jag postat rätt flytta isf.

Iaf tankade Colin Mcrae rally 2005. Tycker det är roligt med gamla spel ibland. Problemet är att spelet klarar av 98/me/XP/server 2003. Och jag kör Win 7. Går det på något sätt lura spelet eller datorn att man kör XP på något vis?
Finns det något att göra förutom installera XP, vilket jag inte kommer göra. Eller bara till att skita i det?
Citera
2010-01-15, 00:27
Medlem
Vet inte hur det funkar med windows 7 men testa högerklicka-egenskaper sen kompabilitet
Citera
2010-01-15, 00:33
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cray
Vet inte hur det funkar med windows 7 men testa högerklicka-egenskaper sen kompabilitet

Högerklicka var? På spelet?

EDIT: testade detta nu. Både XP servicepack 2 och 3 kompatibilitet och win 2000/me. Fungerade tyvärr inte. Får väl anta att det inte funkar då?
Senast redigerad av k0rv3n 2010-01-15 kl. 00:40.
Citera
2010-01-15, 15:32
Medlem
zatchs avatar
Om du inte kör home-versionen av Windows 7, utan minst pro, kan du ju alltid ladda ner win XP mode från MS, då finns det nog en hyfsad chans att det hoppar igång.

Lite info:

Citat:
You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode.

Kolla sedan in Download Windows XP Mode
Citera
2010-01-16, 05:05
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatch
Om du inte kör home-versionen av Windows 7, utan minst pro, kan du ju alltid ladda ner win XP mode från MS, då finns det nog en hyfsad chans att det hoppar igång.

Lite info:

Kolla sedan in Download Windows XP Mode

Kör ultimate. Får ju licenser från högskolan. Får kolla på detta när jag vaknat igen. Sovdags nu.
Citera
2010-01-16, 05:18
Medlem
Jonny666s avatar
kör vmware och installera XP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in