Citat:
Ursprungligen postat av Alimama
Aha, såg nu hålen på sidan. Ja drivladdningen är ju uppenbarligen borta och granaten bör således vara tämligen ofarlig. Den är gissningsvis deaktiverad. känns den lätt?
Själv hade jag åkt in till polisstationen och slängt upp den på disken bara för att se vad man får för reaktion.
Jag konsulterade en officer vid ArtReg som påpekade det där med hålen. Man kan alltså se rakt igenom stjärten. Den känns inte lätt, utan den innehåller helt klart något. Om det sen är sprängmedel, betong eller sand har jag inte en aning om. Jag vill ju tro att farfar hade såpass mycket vett i skallen att han inte förvarade något som var farligt i sitt vindsförråd, men så här i efterhand är jag inte så säker...
Det hade varit roligt att se reaktionen när man plockar fram den och lägger den på disken hos polisen. Är dock inte helt säker på att jag vill åka bil med granaten... Jag tänkte istället ringa 11414 imorgon och sen se hur stor avspärrningen blir. Hoppas den inte blir för stor, jag bor ju bara ett drygt kvarter från min farmors lägenhet...