2010-01-14, 14:39
Medlem
Insuliins avatar
Existerar skyddsänglar? Ibland verkar det iallafall som att man har någonting som vakar över en. Idag när jag på lunchrasten varit och käkat och skulle lämna restaurangen så på vägen ut fick jag inte upp dörren på första "försöket", det var någon fuffens med dörrhandtaget och precis när jag tog i lite extra på andra "försöket" och dörren faktiskt öppnades så brakade det ner en rejäl hög utav is och snö precis utanför så det riktigt small till när isen slog i och splittrades i marken, då tänkte jag för mig själv vilken tur jag hade att jag inte fick upp dörren direkt för då hade jag bannemig fått hela kalaset rätt i huvudet och antagligen ja... Avlidit då det var en stor mängd is. Så vad tror ni, finns det någonting som vakar över oss?
Citera
2010-01-14, 14:41
Medlem
Själv tror man på slumpen(lotto)
Citera
2010-01-14, 14:42
Medlem
Whiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsken
Själv tror man på slumpen(lotto)
Håller med. Tycker det verkar mest troligt.
Citera
2010-01-14, 14:45
Medlem
Gluffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Existerar skyddsänglar?
Det tror jag verkligen inte. Var är de i så fall när folk faktiskt får en jäkla massa is i huvudet och dör? Jag tror att dörren redan var lite krånglig och att du hade tur.
Citera
2010-01-14, 14:49
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Existerar skyddsänglar? Ibland verkar det iallafall som att man har någonting som vakar över en. Idag när jag på lunchrasten varit och käkat och skulle lämna restaurangen så på vägen ut fick jag inte upp dörren på första "försöket", det var någon fuffens med dörrhandtaget och precis när jag tog i lite extra på andra "försöket" och dörren faktiskt öppnades så brakade det ner en rejäl hög utav is och snö precis utanför så det riktigt small till när isen slog i och splittrades i marken, då tänkte jag för mig själv vilken tur jag hade att jag inte fick upp dörren direkt för då hade jag bannemig fått hela kalaset rätt i huvudet och antagligen ja... Avlidit då det var en stor mängd is. Så vad tror ni, finns det någonting som vakar över oss?

Även om jag klarat mig helskinnad ur många situationer som hade kunnat sluta med min död, så tror jag inte att skyddsänglar existerar.

Om de nu finns, så är de knappast bosatta på Haiti...

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.289010-katastrofen-jamfors-med-tsunamin
Citera
2010-01-14, 15:06
Medlem
Nej, man kan inte tro på några övernaturliga beskyddare utan att köpa en massa annat med på kuppen.

Jag tror du hade en jäkla tur helt enkelt, du styr över dig själv och du hade lika gärna fått skiten i skallen om det velat sig illa.

Det är farligt anser jag om man tror att någon skyddar en mot faror så att man kan slänga bort vanligt sunt förnuft.
Citera
2010-01-14, 15:08
Medlem
Verkar helt enkelt som att det var för att du tog i lite extra som det rasade. (Lätt fastfrusen dörr, du tar i och skapar en vibration i byggnaden som får isen att lossna.) Skyddsänglar får någon annan uttala sig om, många är säkra på sin sak men det går förstås inte att bevisa.

Edit: parantes
Senast redigerad av .Void 2010-01-14 kl. 15:12.
Citera
2010-01-14, 15:13
Medlem
Kanske finns det skyddsänglar/skyddsandar, vad vet jag? Om de nu finns så borde det ju givetvis även finnas en illvillig motsvarighet, med tanke på hur ofta saker och ting inte går som de ska. Så det finns i mitt tycke ingen anledning att jubla över eventuella skyddsänglar.
Citera
2010-01-14, 18:39
Medlem
Citat:
Jo det finns det annars hade inte ett av mina barn funnits i dag, han ramlade som 2 åring från 3 våningen. Jag blev handlingsförlamad ungen stannade i luften framför mig och singlade ner sakta,sakta och skrattade.
Senast redigerad av skellefteewa 2010-01-14 kl. 18:51.
Citera
2010-01-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobalt
Kanske finns det skyddsänglar/skyddsandar, vad vet jag? Om de nu finns så borde det ju givetvis även finnas en illvillig motsvarighet, med tanke på hur ofta saker och ting inte går som de ska. Så det finns i mitt tycke ingen anledning att jubla över eventuella skyddsänglar.
Ja det var en intressant tanke tror de som ständigt är otursförföljda har negativa energier runt sig. Det finns folk som det ständigt strular runt men de ser det inte som att de har otur.
Citera
2010-01-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Även om jag klarat mig helskinnad ur många situationer som hade kunnat sluta med min död, så tror jag inte att skyddsänglar existerar.

Om de nu finns, så är de knappast bosatta på Haiti...

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.289010-katastrofen-jamfors-med-tsunamin
Det var säkert många där också med skyddsandar, de överlevande. Nu får vi inte glömma de håller på med mycket andebesvärjning och sånt, där är väl inte alla energier goda precis.
Citera
2010-01-14, 18:47
Medlem
Gluffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jo det finns det annars hade inte ett av mina barn funnits i dag, han ram blev lade som 2 åring från 3 våningen. Jag blev handlingsförlamad ungen stannade i luften framför mig och singlade ner sakta,sakta och skrattade.
Det måste blivit en rejäl smäll. Hur och var landade h*n?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in