2013-02-02, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
AW köpte dessutom hus med stor tomt i Jämtland (?). Där byggde hon typ ett hus till varje barn, så att alla skulle kunna komma och hälsa på samtidigt. Enligt "Felicia försvann", dotterns bok, skaffade hon även en lägenhet i Stockholm.

Utblottad?

Nu spekulerar jag Fritt. Men i en av böckerna tackar hon komisionen för männskliga rättigheter dvs. Sceintologikyrkan. Dom är ju kända för att inte tacka nej till donationer.

Någon som till skillnad från kent-herbert inte var tvungen att byta kanal när hon utannonserades som kan samanfatta programmet?

Var skavlan hård? Vad sa hon? Hur uppförde hon sig?
Citera
2013-02-02, 08:30
Medlem
vad jag har förstått så har det gått bra för alla barnen,så något bra har hon gjort iallafall,,
Citera
2013-02-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Nu spekulerar jag Fritt. Men i en av böckerna tackar hon komisionen för männskliga rättigheter dvs. Sceintologikyrkan. Dom är ju kända för att inte tacka nej till donationer.

Någon som till skillnad från kent-herbert inte var tvungen att byta kanal när hon utannonserades som kan samanfatta programmet?

Det fanns stoff där till en hel konferens för psykolger. Skavlan var mycket bra. AW betedde sig som en uteliggare.
Citera
2013-02-02, 11:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Det fanns stoff där till en hel konferens för psykolger. Skavlan var mycket bra. AW betedde sig som en uteliggare.

Till hennes minimala försvar kan läggas att hela hennes liv vänts upp och ned. Hon har fallit tungt, och visst har hon fått en dolkstöt. Mordförsök kanske är att ta i, men en kniv i ryggen var det ju helt klart. Felicia måste ha förstått att det här leder till att mamman tappar sin försörjning och dekar ner sig. Har man alkogenen (hon lät som en alkis och verkade nästan lite rundad) är en sådan katastrof förödande. Det är grymt (i negativ betydelse, kids!) gjort detta, som ett grekiskt drama. Jag inbillar mig och hoppas för F:s skull att hon försökt prata med mamman, men misslyckats. Annars tycker jag nog att straffet kunde ha utdelats i det privata. Det kan räcka med att ta avstånd, det är ett tillräckligt straff. Sen har kanske F med åren, med egen erfarenhet av föräldraskap, velat sticka hål på moderns råd, och då hade hon ett riktigt uppsåt med sin handling.

Om det är som mamman påstår, att de hade kontakt (bra kontakt?) under åren när boken skrevs har nog F en beräknande sida, men utifrån hur AW agerar tror jag att boken var enda sättet att komma till tals. AW uppför sig som en ångvält.

Sen är inte ungarnas jobb och privatliv något kvitto för AWs framgång som förälder, vi vet inte hur avkommorna mår. Uppenbart mår F ganska kass när hon är beredd att sänka sin mamma offentligt, och strippa av sig allt. Det är ett ok hon måste bära på resten av livet, inte så positivt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-02-02 kl. 11:08.
Citera
2013-02-02, 12:00
Medlem
kosiwagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Till hennes minimala försvar kan läggas att hela hennes liv vänts upp och ned. Hon har fallit tungt, och visst har hon fått en dolkstöt. Mordförsök kanske är att ta i, men en kniv i ryggen var det ju helt klart. Felicia måste ha förstått att det här leder till att mamman tappar sin försörjning och dekar ner sig. Har man alkogenen (hon lät som en alkis och verkade nästan lite rundad) är en sådan katastrof förödande. Det är grymt (i negativ betydelse, kids!) gjort detta, som ett grekiskt drama. Jag inbillar mig och hoppas för F:s skull att hon försökt prata med mamman, men misslyckats. Annars tycker jag nog att straffet kunde ha utdelats i det privata. Det kan räcka med att ta avstånd, det är ett tillräckligt straff. Sen har kanske F med åren, med egen erfarenhet av föräldraskap, velat sticka hål på moderns råd, och då hade hon ett riktigt uppsåt med sin handling.

Om det är som mamman påstår, att de hade kontakt (bra kontakt?) under åren när boken skrevs har nog F en beräknande sida, men utifrån hur AW agerar tror jag att boken var enda sättet att komma till tals. AW uppför sig som en ångvält.

Sen är inte ungarnas jobb och privatliv något kvitto för AWs framgång som förälder, vi vet inte hur avkommorna mår. Uppenbart mår F ganska kass när hon är beredd att sänka sin mamma offentligt, och strippa av sig allt. Det är ett ok hon måste bära på resten av livet, inte så positivt.

Felicia har sagt att hon försökt prata och ha kontakt med modern i många år, men att AW vägrar att erkänna att hon gjort något fel alls, och vägrar att säga förlåt.
Bara det säger en hel del om AW tycker jag.

Om man kan undvika en lång konflikt och massor av smärta hos sina barn, och sig själv, varför försöker man då inte medla eller säga förlåt?

Typiskt en narcissist är det, att alltid lägga skulden på allt på andra. Lyssna på allt AW säger så ser ni att hon gör så.
Även när hon uttrycker att hon haft det svårt ibland, så är det alltid någon annan som får skulden för det.
Citera
2013-02-02, 12:52
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Felicia har sagt att hon försökt prata och ha kontakt med modern i många år, men att AW vägrar att erkänna att hon gjort något fel alls, och vägrar att säga förlåt.
Bara det säger en hel del om AW tycker jag.

Om man kan undvika en lång konflikt och massor av smärta hos sina barn, och sig själv, varför försöker man då inte medla eller säga förlåt?

Typiskt en narcissist är det, att alltid lägga skulden på allt på andra. Lyssna på allt AW säger så ser ni att hon gör så.
Även när hon uttrycker att hon haft det svårt ibland, så är det alltid någon annan som får skulden för det.
Ja typisk narcissist fick jag dirkt en känsla av. Jag har mött såna människor och det går det att föra en diskussion med dem - man når inte fram.

Felicia har inte heller varit någon bra mamma, men hon har insikt och erkänner detta. Om AW gjort samma hade det kunnat öppna upp för eventuell försoning.
Citera
2013-02-02, 13:14
Medlem
Känner tyvär igen beteendet från en av mina föräldrar, denne har aldrig haft eller gjort fel och allt är alltid andras fel.
På detta alkoholism och ett beteende som söker offerrollen och en vilja att i alla sociala sammanhang sprida negativitet.

Jag tycker mig känna igen en hel del i Anna Wahlgrens beteende.
Det enda vettiga är att bryta kontakten.
Citera
2013-02-02, 13:22
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Vad är det där för trams. Arbetslös? Hon är 70 år och bör rimligtvis ha pension.
Ja och med sitt arv har hon haft möjlighet att skaffa sig en bra pensionsförsäkring. Varför skulle det vara mer synd om henne än vilken fattigpensionär som helst.
Citera
2013-02-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Ja och med sitt arv har hon haft möjlighet att skaffa sig en bra pensionsförsäkring. Varför skulle det vara mer synd om henne än vilken fattigpensionär som helst.

Alla husen i norr kanske kostar mycket att värma upp och underhålla.... Elräkningen i en kolonistuga som bara används på sommarhalvåret betalas via helårsabbonnemang. Finns det inte fastighetsskatt också?

Och man säljer inte sin bostad sedan många år huxflux om andra möjligheter kan finnas.

Att bo där kanske kräver bilinnehav också - inte lätt för en fattigpensionär.

Som egen företagare större delen av livet lär man inte få tjänstepension, inbetalad av arbetsgivaren?
Citera
2013-02-02, 16:06
Medlem
Som jag fattade det i "Skavlan" igår hade Felicia hållit på med den här boken i 5 år utan att hennes mamma vetat om det. Sedan skall helt plötsligt Felicias pappa ha dikterat delar av den. Hur vet Wahlgren det?
Citera
2013-02-02, 16:39
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert

Bara att klicka in och konstatera att hon gör bort sig och att Skavlan pressar henne lite lagom

http://www.svt.se/skavlan/

Hemsk människa, AW kan inte hålla huvudet högt någonstans längre.
Citera
2013-02-02, 18:35
Medlem
lugna ner digs avatar
Känns bra att äcklet tynar bort en dag i taget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in