• 1
  • 2
2010-06-28, 19:09
Medlem
Screwattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23838
42 -> for two (fr tv). Anta att svaret p frgan om meningen med livet, unisversum och allting r "fr tv", torde frgan d vara en uppmaning om att det r meningen att det ska vara tv motsatser i frhllande till varandra. Typ gott och ont, sant och falsk eller rent och smutsigt? Skulle frgan d kunna innefatta ngot som "Varfr finns det ondska?"?

Jag r trtt s resonemanget kanske inte hnger ihop om man lser det med en mer utvilad hjrna.

Nja fast du kan ju vara inne p ntt hr.. Har sjlv funderat p meningen med livet, och menar d att det r att motverka kaos. Livet r ordning, livet bringar ordning i kaos, eller fr att teransluta till "For two", tvsamheten r ordningen och kaoset. Vi, "livet" (eller det som vi iallafall hr p jorden identifierar som liv, d.v.s djur, insekter, vxter osv..), strvar ju stndigt efter att ordna upp kaoset, att f kategorisera och skapa logiska mnster och sammanhang i vr omgivning som vi rent mentalt kan navigera efter. S gr vi som mnniskor, men s gr ju ven alla andra former av liv i mer eller mindre abstrakt utstrckning. Tnk p myrorna exempelvis, ven om deras arbete fr andra livsformer kan te sig kaotiskt kan jag garantera att det i allra hgsta grad finns en logik och ordning bakom deras verksamhet i och omkring stacken. Det r det myrlivet gr ut p, att fixa ordning i kaoset som rder. Och har du lst nda hit kan du ju skriva ntt om huruvida detta lter resonabelt eller helt jvla inrkt.

Iallafall; med detta i tanke tycker jag att frgan br vara: "Vad r meningen med livet?"
2010-06-28, 19:26
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Beeblebrox
De har vgt en mnniska innan ddsgonblicket och efter, efter vgde mnniskan tre gram mindre. S sex gram?
Fast jag vet ej om det r sant dock. Lst om det p ngon plats.. Don't remember..

Nej, det r naturligtvis inte sant.
2010-06-28, 20:45
Medlem
23838s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screwattack
Nja fast du kan ju vara inne p ntt hr.. Har sjlv funderat p meningen med livet, och menar d att det r att motverka kaos. Livet r ordning, livet bringar ordning i kaos, eller fr att teransluta till "For two", tvsamheten r ordningen och kaoset. Vi, "livet" (eller det som vi iallafall hr p jorden identifierar som liv, d.v.s djur, insekter, vxter osv..), strvar ju stndigt efter att ordna upp kaoset, att f kategorisera och skapa logiska mnster och sammanhang i vr omgivning som vi rent mentalt kan navigera efter. S gr vi som mnniskor, men s gr ju ven alla andra former av liv i mer eller mindre abstrakt utstrckning. Tnk p myrorna exempelvis, ven om deras arbete fr andra livsformer kan te sig kaotiskt kan jag garantera att det i allra hgsta grad finns en logik och ordning bakom deras verksamhet i och omkring stacken. Det r det myrlivet gr ut p, att fixa ordning i kaoset som rder. Och har du lst nda hit kan du ju skriva ntt om huruvida detta lter resonabelt eller helt jvla inrkt.

Iallafall; med detta i tanke tycker jag att frgan br vara: "Vad r meningen med livet?"

Eller kanske "Av vilka anledningar lever vi?" d jag har svrt att tro att det endast finns en anledning, d det finns minst tv anledningar till att varje enskilt objekt existerar. Ett: fr att uppfylla en funktion (oftast genom att ing i ett kretslopp), och tv: som ersttning fr att ngot annat objekt inte uppfyller den specifika funktionen (annars hade den ena konkurrerat ut den andra). Drfr tror jag ven att frgan r felt stlld.
2010-06-28, 21:12
Medlem
Nja, jag r ledsen men det hr r en Laidback-trd. Tror nog att en liknande trd skulle mottas vl dr, men hr hr den inte hemma. Praxis r dock att inte flytta trd dit.

Mao, trd lst.

/MOD
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in