• 1
  • 2
2010-01-14, 16:27
Medlem
redbull72s avatar
Kan aldrig bli för mycke panering hehe! Hm, lutar åt coleslaw, bröd o nån dip, typ chili/lime el remoulad, kanske som en burgarvariant, o en kall öl till...
Citera
2010-01-14, 16:44
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradoxalt

(Stek dem och ät dem med potatis & egen remouladsås, eller så köper du det också. Skit i chablisen, spar det till helgen. Lättdryck matchar mer den här rätten.)

Edit: Såg att du redan smaskat i dig dem!
Alltså Chablisen var ämnad till de hemmagjorda pinnarna lagade på panko och tillhörande hembakt bröd och sallad. Självklart är det knappast någon idé att dricka Chablis till Konsums bläckfisk/fiskpinnar .

~Paul~
Citera
2010-01-14, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Tja! Hemskköp hade erbjudande på bläckfiskpinnar, 30 st i en förp för 10 kr, så jag måste ju bara prova! Men vad ska jag förtära till? Tänkte först om man skulle göra typ fish n´chips, med nån dip o pommes, el så nån asiatisk wokvariant med nudlar o sötsursås? El ska man göra som med fiskpinnar, pulvermos o remouladsås? Tips önskas! Är det nån annan som provat dessa obskyriteter?
Jättegoda... För det priset får man allt vara nöjd. Åt dem som vanligt med HEMGJORT potatismos, remouladsås, citron och spenat.
Citera
2010-01-18, 20:18
Medlem
redbull72s avatar
Dom va faktiskt goda! Mycke godare än fiskpinnar tycker jag iaf, gjorde burgare, med sallad, remouladsås o thaichilisås, smakade ju inte så mycke bläckfisk, men vafan, 10 spänn, en burgare för 10 spänn på max donalds smakar ju inte burgare heller...
Citera
2010-01-18, 21:40
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Dom va faktiskt goda! Mycke godare än fiskpinnar tycker jag iaf, gjorde burgare, med sallad, remouladsås o thaichilisås, smakade ju inte så mycke bläckfisk, men vafan, 10 spänn, en burgare för 10 spänn på max donalds smakar ju inte burgare heller...
OK. Kanske något att testa för ovanlighetens skull .

~Paul~
Citera
2010-02-14, 21:53
Medlem
Yules avatar
Köpte dessa för några dagar sedan (Också på hemköp). Fruktansvärt billigt och gott! Smakade som vanliga fiskpinnar tycker jag, fast aaaaningens segare.

Jag stekte dem krispigt och hällde i en skvätt sushi-vinäger, det blev kanon! Hade körsbärstomater till som jag stekte litegrann, fetaost och sallad!

Så var inte rädda för bläckfisk(pinnar)!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in