2010-01-13, 10:05
Bannlyst
Hej jag planerar att ka till malaysia till sommaren och d landa i Kuala Lumpur, beska Borneo, beska Cameron Highlands samt ven beska singapore som ju inte ligger slngt borta.. Men vad mer br jag se i malaysia?
Citera
2010-01-13, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johangustav
det finns mycket att se, vad sger ditt hjrta?

jag vill ju se en del av regnskogen sklart det r vll drfr man ker hit.. just det ven rd p billiga boenden har inget emot hostels
Citera
2010-01-13, 15:20
Bannlyst
just det ja, vilka ev. lkemedel/sprutor mste man ta innan, vet att man mste ta fr Hepatit A och B
Citera
2010-01-14, 13:57
Medlem
Ta du twinrix eller va den heter! Det rcker rtt lngt.

trycker absolut att du ska beska Borneo! Kan sjlv rekommendera Saba och den mysiga staden kota Kinabalu dr har du ven Mt kinabalu som e hgsta berget p n, iaf e vldigt fin natur dromkring p hela n!

Langkawi e en helt ok ox! rekommenderar hyra av scooter fr bsta upplevelse Nr du trttnat, drar du till Georgetown! en vldigt mysig stad i gammal kolonialanda! Missa inte Penang hill bara! Vacker vy ver hela staden!
Citera
2010-01-14, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av löwet himself
Ta du twinrix eller va den heter! Det rcker rtt lngt.

trycker absolut att du ska beska Borneo! Kan sjlv rekommendera Saba och den mysiga staden kota Kinabalu dr har du ven Mt kinabalu som e hgsta berget p n, iaf e vldigt fin natur dromkring p hela n!

Langkawi e en helt ok ox! rekommenderar hyra av scooter fr bsta upplevelse Nr du trttnat, drar du till Georgetown! en vldigt mysig stad i gammal kolonialanda! Missa inte Penang hill bara! Vacker vy ver hela staden!

skoter skulle jag nog inte vga ka.. finns det guidade turer in i djungeln p Borneo eller? och ngon som vet vilka som r prisvrda? Fresten hur ltt/svrt r det att ta sig runt p Borneo? finns det bussar och sdant dr med? precis som i resten av Malaysia
Citera
2010-01-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
skoter skulle jag nog inte vga ka.. finns det guidade turer in i djungeln p Borneo eller? och ngon som vet vilka som r prisvrda? Fresten hur ltt/svrt r det att ta sig runt p Borneo? finns det bussar och sdant dr med? precis som i resten av Malaysia

P Langkawi e det toklugnt! Hade inga problem nr jag motionsprang heller s! Kan bara sga att du kommer missa en hel del om du bara stannar p "huvudstranden"!

Ja det finns guidade turer som sljs lite varstanns, hostels brukar alltid ha sna grejer! Nr jag va dr s kte jag till en nationalpark vandrade p egen hand i 3 dagar vilket va vldigt trevligt

Bussar taxis finns vldigt lttillgngligt! Men ska du resa lngre strckor s kolla in airasia fr deras flyg e ruskigt billigt och ja det e nya plan vldigt serist!
Citera
2010-01-15, 21:58
Bannlyst
Citat:
P Langkawi e det toklugnt! Hade inga problem nr jag motionsprang heller s! Kan bara sga att du kommer missa en hel del om du bara stannar p "huvudstranden"!

Ja det finns guidade turer som sljs lite varstanns, hostels brukar alltid ha sna grejer! Nr jag va dr s kte jag till en nationalpark vandrade p egen hand i 3 dagar vilket va vldigt trevligt

Bussar taxis finns vldigt lttillgngligt! Men ska du resa lngre strckor s kolla in airasia fr deras flyg e ruskigt billigt och ja det e nya plan vldigt serist!

kommer troligen flyga med dom mellan fastlandet p malaysia och Borneo

skall sklart inte enbart vara p strnderna, utflykter till djungeln r man ju tvungen att gra om jag skulle legat p stranden hade jag tagit Thailand istllet
Citera
2010-01-16, 11:34
Medlem
Citat:
kommer troligen flyga med dom mellan fastlandet p malaysia och Borneo

skall sklart inte enbart vara p strnderna, utflykter till djungeln r man ju tvungen att gra om jag skulle legat p stranden hade jag tagit Thailand istllet

Att ens nmna Thailand i en trd om Malaysia r som att svra i kyrkan!! Men har du aldrig varit dr s kan jag frst det...

Att kolla upp olika guider snt grs bst p plats iaf, Sjlv s hade jag "The rough guide to southeast asia" den hade inte mnga rtt alls! Men bra kartor dock!
Citera
2010-01-16, 19:52
Bannlyst
Citat:
Att ens nmna Thailand i en trd om Malaysia r som att svra i kyrkan!! Men har du aldrig varit dr s kan jag frst det...

Att kolla upp olika guider snt grs bst p plats iaf, Sjlv s hade jag "The rough guide to southeast asia" den hade inte mnga rtt alls! Men bra kartor dock!

ah frlt..
nej det har jag rkat utfr om man har en bok mste den vara ny hade en guide till australien, var iofs ganska bra men en del saker fanns inte lngre menmen

Har lst att vissa guide grejer behver bokas innan om man skall till Borneo, men osker p vilka...

Lite kul nr man lser om folk som r i Malaysia under november-feburari typ och dom klagar ver att det regnar verallt om man lser om landet r monsun perioden d... lustigt att folk verkar ha missat det men mnga lser vl inget om landet man skall resa till...
Citera
2010-01-18, 11:16
Medlem
Citat:
ah frlt..
nej det har jag rkat utfr om man har en bok mste den vara ny hade en guide till australien, var iofs ganska bra men en del saker fanns inte lngre menmen

Har lst att vissa guide grejer behver bokas innan om man skall till Borneo, men osker p vilka...

Lite kul nr man lser om folk som r i Malaysia under november-feburari typ och dom klagar ver att det regnar verallt om man lser om landet r monsun perioden d... lustigt att folk verkar ha missat det men mnga lser vl inget om landet man skall resa till...

Har varit i Malaysia under regnssongen kan sga att det regna knappt nnting, dom vldigt f gnger det regnade var det rtt gott faktiskt!

Enda som kan stlla till det lite i Malaysia r under ramadan, men det fr man ju helt enkelt bara leva med
Citera
2010-01-18, 23:07
Bannlyst
Citat:
Har varit i Malaysia under regnssongen kan sga att det regna knappt nnting, dom vldigt f gnger det regnade var det rtt gott faktiskt!

Enda som kan stlla till det lite i Malaysia r under ramadan, men det fr man ju helt enkelt bara leva med

jo det r sant men jag ker dit i brjan av juni s jag r inte dr under ramadan..

vilken budget behvs om dagen? sett att boendet gr p mellan 60-100kr p olika hostels runt om i landet.. Mat hur mycket behvs lggas dr? r 200-300kr en bra budget? kommer ju vara resor som ev. drar ivg det

vad kan behva bokas innnan mer n boende allts finns det ngon form av tur som r populr som br bokas redan hemma i Sverige fr att komma med och se ngot speciellt eller gr allt att fixa nr man kommer dit?
Citera
2010-01-19, 04:11
Bannlyst
Bade Penang och Langkawi ar ok att stanna ett tag och bada pa. Hyra moppe pa Langkawi och aka runt ar schysst. Ge Kuala Lumpur ett par extra dagar, riktigt haftig stad. Upp i tv tornet och Petronas grym utsikt. Borneo har jag tyvarr missat, men det ar nog riktigt ballt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in