Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-12, 18:28
Medlem
SinXs avatar
Har installerat Windows 7 åt en polare på hennes dator. Hon har extrema problem med flash. Fishville (jo jag vet att det är ett skitspel) fungerar i ca 10 sekunder och allt syns inte. Sedan låser sig fishville totalt. Även andra flashspel strular. Hon hade testat att installera annan webbläsare, och även installerat nya drivrutiner till grafikkortet, men problemet kvarstår. Datorn är som sagt helt nyinstallerad med senaste homosexuella flash player. Hur tusan kan man fixa detta? Hon kommer snart över, och jag har lovat att jag ska kolla på burken.
Citera
2010-01-12, 20:39
Medlem
dynamit-kisens avatar
Säg till om du kommer på en lösning. Jag har liknande problem, även jag i windows 7.
Citera
2010-01-12, 20:59
Medlem
Gimcors avatar
Jag hade också vädligt stora problem med flash när jag körde Windows 7 RC1. När jag sedan installerade Win 7 Professional löste sig en del problem, men inte alla. Märkte då att en omflashning av BIOS löste de kvarstående problemen så jag skulle i första hand rekommendera detta
Citera
2010-01-12, 21:24
Medlem
kvints avatar
- Installera om Flash
- Rensa ut webbläsarhistoriken
Citera
2010-01-12, 22:39
Medlem
SinXs avatar
Har nu löst det!

I min kompis fall gjorde jag följande:

Avinstallerade och installerade om flash.
Installerade drivrutinerna som ännu saknades (pga av att datorn var nyinstallerad). I mitt fall ljudkort och touchpad.

Efter detta fungerade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in