2010-01-13, 15:24
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaa
Vilken regel bryter man emot då? Jag hittar då ingen regel som bryts om man gör så...
* Ifall du vill ha någonting som någon erbjuder, så svarar du i tråden. Den som svarar snabbast i tråden ska garanteras att få produkten.

Det enda undantaget som finns angivet i reglerna är om saken ska hämtas på plats, tid är tydligtvis ej ett giltigt förbehåll.
Citera
2010-01-13, 15:28
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Plitar man ner alla krav man har på den som hämtar så kommer ju den första lämpliga få prylen. Blev lite knivigt att förklara, men jag tänker såhär:

Den första som svarar i tråden måste ju då uppfylla dessa krav, att kunna hämta boken före klockan tolv. Vilket innebär att alla som svarar är seriösa. Nyreggade medlemmar är också medlemmar och kommer en vacker dag att bli lika etablerade som du och jag.

Det är precis såhär som det borde vara. En ändring av reglerna (ingen direkt ändring kanske, bara förtydligande) skulle sitta fint
Citera
2010-01-13, 17:56
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
* Ifall du vill ha någonting som någon erbjuder, så svarar du i tråden. Den som svarar snabbast i tråden ska garanteras att få produkten.

Det enda undantaget som finns angivet i reglerna är om saken ska hämtas på plats, tid är tydligtvis ej ett giltigt förbehåll.
Ja, och om man inte kan hämta före klockan 12 som i mitt exempel finns det ju ingen anledning att svara i tråden. De som svarar i tråden ska uppfylla alla TS önskemål, alltså ska den första personen i tråden garanteras prylen. Om du vill kan du ju testa skriva in att endast medlemmar reggade före 2007 gör sig besvär att svara om du vill värna om äldre medlemmar. Jag har för fan moddat RYS så lite koll har jag nog
Citera
2010-01-13, 18:12
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ja, och om man inte kan hämta före klockan 12 som i mitt exempel finns det ju ingen anledning att svara i tråden. De som svarar i tråden ska uppfylla alla TS önskemål, alltså ska den första personen i tråden garanteras prylen. Om du vill kan du ju testa skriva in att endast medlemmar reggade före 2007 gör sig besvär att svara om du vill värna om äldre medlemmar. Jag har för fan moddat RYS så lite koll har jag nog
Jag hade en sådan tråd uppe för någon dag sedan, den blev borttagen av er. Således tordes det vara moderatorer som inte är inne på samma spår som dig.
Citera
2010-01-13, 18:57
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Jag hade en sådan tråd uppe för någon dag sedan, den blev borttagen av er. Således tordes det vara moderatorer som inte är inne på samma spår som dig.

Ser en tråd du skappat som krävde att man skulle ha x antal inläg och regad före år x men den fick ju vara kvar till du självmant bad att den skulle låsas
Citera
2010-01-13, 19:01
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Ser en tråd du skappat som krävde att man skulle ha x antal inläg och regad före år x men den fick ju vara kvar till du självmant bad att den skulle låsas
Ja, den andra fick det dock inte.
Citera
2010-01-13, 19:08
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Om du vill kan du ju testa skriva in att endast medlemmar reggade före 2007 gör sig besvär att svara om du vill värna om äldre medlemmar. Jag har för fan moddat RYS så lite koll har jag nog

Då kommer nog en radering och eventuell tillsägelse som ett brev i posten. Egna krav på kuklängd, reg-datum eller etnicitet finns det inget utrymme för i de regler som admin satt upp.
Citera
2010-01-13, 19:32
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Då kommer nog en radering och eventuell tillsägelse som ett brev i posten. Egna krav på kuklängd, reg-datum eller etnicitet finns det inget utrymme för i de regler som admin satt upp.

Här var det vilt skilda åsikter . Moderator A uppmanar till något som moderator B säger ger en tillsägelse det var något nytt . Själv anser jag att åtminstone tidsram för när den skall hämtas borde få krävas.
Senast redigerad av Orzion 2010-01-13 kl. 19:34.
Citera
2010-01-13, 19:33
Medlem
hottentots avatar
Jag har aldrig gett bort något i rys och det beror delvis på regeln att den första som svarar ska få grejerna.

Jag tycker en lämplig regel vore att någon av dom 10 första som svarar ska få grejen, då slipper vi trådar med 500 svar och den som ger bort grejerna får ändå välja vem hxn ska ge grejerna till.

Jag tycker även att man borde få ställa sina egna krav på mottagaren och följer man inte dom och svarar ändå så borde det kunna leda till en varning, så kanske vi skulle slippa alla som skriver: Tar om du skickar, när det står klart o tydligt att hxn inte tänker skicka.
Citera
2010-01-13, 21:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Det var som katten, jag kan dock inte erinra mig att jag stötte på några sådana fall under min tid som RYS mod. Ni ska självklart lyssna på TTK som sitter i det aktuella forumet just nu.

My bad.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in