Citat:
Ursprungligen postat av SrbinCCCC
Hej
Tänkte skaffa Nirvanafrön AK48. Är de bra frön? Hur mycket kan man förvänta sig av varje planta ungefär. Är förstagångsodlare.
Jag odlade 20st AK48 frön för nått årsedan och rökat är det absolut inget fel på. Men det är en sak som är lite besvärande med Nirvana frön (iaf enligt min personliga erfarenhet) och det är att dom är så jävla ojämna. Av 10 frön, blir det lätt 10 st kraftigt varierande plantor. Vissa skjuter i höjden och blir taniga, medans andra blir vääldigt korta..
Jag odlade dom tätt tillsammans i 7 literskrukor. (blev 15 honor av alla frön, och det va ju bra...), under en 400 wattare. Då snittade jag kanske 13-14 g/per planta. Så runt 2 hekto. Sen hade jag dessutom 5 Great White Shark, så toalt blev det väl en 300 gram på knappt en kvadratmeter. Odlar du färre plantor och i mycket större krukor, så blir det givigtvis mer vikt per planta. Men jag är ändå tveksam till om AK48 är kapabel att skörda någon mer exceptionellt vikt.. Fick inte det intrycket av dom. Långa taniga jävlar...
Men bortser man från eventuell variation i AK48 genetik, så gav alla mina AK plantor ett riktigt trevligt rus. Inte alls tungt utan väldigt sativadominant rus. Så bra att röka!
Ett tips! Va försiktig med näringen, särskilt första månaden. Jag gödslade på som jag gjort med mina tidigare sorter och det höll på att kosta ett par av dem livet och förmodligen hade jag fått en bättre skörd om inte detta misstag begåtts...