• 1
  • 2
2010-08-22, 20:49
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Nej, jäsningen i god temperatur gör bara att förruttnelseprocessen forggår enligt planen.
Fast det handlar inte om förrutnelseprocess i egentlig mening, utan snarare om en jäsningsprocess. Förruttnelse betyder att det uppkommer en okontrollerbar bakterieframväxt med en del hälsofarliga effekter.

~Paul~
Citera
2010-08-22, 20:51
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Va fan, är du surströmming? Snacka om förstahandsinformation!
Fast han skriver inte att han är surströmming utan surstömming. Det är kanske en ny form av norrlandsindivid .

~Paul~
Citera
2010-08-22, 20:58
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
I en test uppvisade Änglamark enorma mängder bakterier i deras korv. Så håll er borta för dem för satan!

När de andra korvarna hade under 10.000 bakterier (vilket kan ses som bra), hade Änglamark över hundratusen bakterier i deras korv.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ba...rv_4888465.svd

Nu handlar ju denna tråden förvisso om Sibylla och inte Änglamark, men tack ändå för upplysningen.
Citera
2010-08-22, 21:44
Medlem
Cykeltutas avatar
Det är tunnsått med relevanta svar här! Jag undrar själv hur länge en sån därninga körvburk håller sig fräsch.
Citera
2010-08-22, 22:06
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykeltuta
Det är tunnsått med relevanta svar här! Jag undrar själv hur länge en sån därninga körvburk håller sig fräsch.
Tills det börjar mögla i burken.
Citera
2010-08-22, 23:14
Medlem
Monsterpers avatar
Jag kan tänka mig att det inte står något datum för att det är hur länge burken har varit öppnad som är relevant, inte hur gammal burken är. En polare hade me sig konserver till en festival från när hans farsa gjorde lumpen. Smakade rätt ok.

Har dock själv ingen aning hur länge din korv håller.
Citera
2010-08-23, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Va fan, är du surströmming? Snacka om förstahandsinformation!

Alltid roligt när folk missuppfattar ens syftningsfel, eller felskrivingar.. :-P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in