Hej! Har precis införskaffat mig en stationär dator som kör W7 och eftersom jag i några år innan alltid kört OSX så blev det lite annorlunda.
Nu försöker jag titta på 720p och 1080p filmer och Media Player Classic vill inte fungera, det samma med VLC.
Håller på att ladda ner Miro (tror det heter så) och ska testa men undrar om det finns något mera program som jag borde känna till som kanske fungerar bättre på min dator?
Den har en Dual Core Atom på 1,6Ghz så det är inget power-monster så programmet ska helst vara rätt resurssnålt.
De jag testat är:
VLC
Miro
Media Player Classic
Vanliga MediaPlayer
Senast redigerad av Onaka 2010-01-12 kl. 11:15.
Dual Core Atom på 1,6Ghz och Windows 7? låter väldigt segt men.
Dual Core Atom på 1,6GHz i en stationär burk? Låter fruktansvärt snålt...
Är ju bara att önska TS lycka till med att spela HD-rullar med en så tunn processor.
Sitter på en ASRock 330HT, den använder Nvidia ION som grafikkrets. Jag uppdaterade till senaste drivrutinerna och kan bara säga till er som inte trodde att jag skulle kunna spela HD flytande: Haha!
Körde Vantage Point (1974) 1080p och det flöt helt utan problem i Media Player Classic. Helt underbart! 720p fungerar självfallet också felfritt.
Nu ska jag försöka få XBMC att flyta lite bättre men tack för tipset kring drivrutinen.
Men har ni tips på annat program som är bra för HD-film så säg till!
OT: Windows 7 flyter ganska bra, det enda som drar ner den är processorn som gör att om jag flyttar stora filer (mappar på 70gb) så tuggar den sirap i 1 timme.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!