2010-01-12, 10:59
Hej! Har precis införskaffat mig en stationär dator som kör W7 och eftersom jag i några år innan alltid kört OSX så blev det lite annorlunda.
Nu försöker jag titta på 720p och 1080p filmer och Media Player Classic vill inte fungera, det samma med VLC.
Håller på att ladda ner Miro (tror det heter så) och ska testa men undrar om det finns något mera program som jag borde känna till som kanske fungerar bättre på min dator?

Den har en Dual Core Atom på 1,6Ghz så det är inget power-monster så programmet ska helst vara rätt resurssnålt.

De jag testat är:
VLC
Miro
Media Player Classic
Vanliga MediaPlayer
Senast redigerad av Onaka 2010-01-12 kl. 11:15.
Citera
2010-01-12, 11:17
Medlem
Valieroths avatar
Nu när du leker med windows, glöm inte bort att installera de nyaste drivrutinerna till ditt graffekort.

efter det, starta om och testa igen med VLC

//V.
Citera
2010-01-12, 12:05
Medlem
wilcores avatar
Dual Core Atom på 1,6Ghz och Windows 7? låter väldigt segt men.
Citera
2010-01-12, 12:08
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilcore
Dual Core Atom på 1,6Ghz och Windows 7? låter väldigt segt men.
Dual Core Atom på 1,6GHz i en stationär burk? Låter fruktansvärt snålt...
Är ju bara att önska TS lycka till med att spela HD-rullar med en så tunn processor.

Edit: Enda chansen för TS är nog om h*n har ett vettigt grafikkort och kan låta det göra jobbet med DXVA. http://nunnally.ahmygoddess.net/watc...os-using-dxva/
Senast redigerad av gadzoox 2010-01-12 kl. 12:11.
Citera
2010-01-12, 14:22
Medlem
Riddargatan1s avatar
Drv + Mkv + Mpc

Ett bra recept är att använda nyaste grafikdrivarna till ditt kort och ladda in en .mkv-fil på 720p i Media Player Classic.

Däremot är jag högst tveksam till att din processor kommer ge dig en smoothe ride.
Citera
2010-01-12, 18:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support då Win7 är med i bilden.

//Mod
Citera
2010-01-13, 11:24
Medlem
Ge oss lite information om vilken dator/moderkort du har.
Citera
2010-01-13, 22:24
Sitter på en ASRock 330HT, den använder Nvidia ION som grafikkrets. Jag uppdaterade till senaste drivrutinerna och kan bara säga till er som inte trodde att jag skulle kunna spela HD flytande: Haha!

Körde Vantage Point (1974) 1080p och det flöt helt utan problem i Media Player Classic. Helt underbart! 720p fungerar självfallet också felfritt.

Nu ska jag försöka få XBMC att flyta lite bättre men tack för tipset kring drivrutinen.

Men har ni tips på annat program som är bra för HD-film så säg till!

OT: Windows 7 flyter ganska bra, det enda som drar ner den är processorn som gör att om jag flyttar stora filer (mappar på 70gb) så tuggar den sirap i 1 timme.
Citera
2010-01-14, 02:44
Medlem
crillecrilles avatar
ION ska inte ha några problem med 1080p? Så ditt "HA" är rätt obefogat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in