2010-01-12, 10:50
Medlem
Jag håller på att typ göra ett CD register och har skapat allt som jag behöver osv men har även tänkt att jag på något sätt skulle kunna skriva ut en lapp om någon lånar utav mig, kan ju vara rätt bra att ha jag hade då tänkt att den skall skriva ut två lappar 1 som jag själv sparar och en som lånetagaren får.

Jag funderar på att skapa en ny urvalsfråga som sorterar ut på något sätt, detta i sin tur kopplat till ett wörddokument som mall. Dock vet jag inte riktigt om det funkar på det här sättet, någon som har några tips hur man skall gå till väga?

Mvh Mattiasson
Citera
2010-01-12, 14:18
Medlem
Wobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattiasson
Jag håller på att typ göra ett CD register och har skapat allt som jag behöver osv men har även tänkt att jag på något sätt skulle kunna skriva ut en lapp om någon lånar utav mig, kan ju vara rätt bra att ha jag hade då tänkt att den skall skriva ut två lappar 1 som jag själv sparar och en som lånetagaren får.

Jag funderar på att skapa en ny urvalsfråga som sorterar ut på något sätt, detta i sin tur kopplat till ett wörddokument som mall. Dock vet jag inte riktigt om det funkar på det här sättet, någon som har några tips hur man skall gå till väga?

Mvh Mattiasson

Om jag minns rätt skapar du en urvalsfråga, sedan går du in i word och skapar en koppling mot databasfrågan därifrån.

Tydligen hade Microsoft en guide som är så pedagogisk att den kan lära en mentalt handikappad person att koppla Worddokument till databas: http://office.microsoft.com/training/training.aspx?AssetID=RC102778121053&CTT=6&Origin= RP102778091053
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in