• 1
  • 2
2010-01-12, 05:20
Bannlyst
Först vill jag bara försäkra mig om att ingen fjant orkar kommentera mitt registreringsdatum ang. detta så jag säger bara - låt inte det lura dig.

Hur som helst så tänker jag nu se till så att det här inte rinner ut i sanden precis som varenda jävla tråd som skrivs i den här avdelningen av forumet gör.

Jag menar, är det inte dags att vakna upp? När kom det senast upp nån slags funktion här som skulle göra forumet lite ''hemtrevligare''?
Så fort nån efterlyser nån sorts funktion till forumet som t ex. en liten klockjävel som skulle kunna göra upplevelsen här något trevligare och underlätta lite så kommer det oftast en drös med inlägg som idiotförklarar trådskaparens förslag och hittar på alla sorts ursäkter - ''nej! en klocka? Det behövs inte, de flesta har redan en på datorn och man kan installera en själv bla bla bla''...
Fan! Finns det en massa jävla reklam och skit kan man väl för helvete skaffa fram en liten klockjävel i hörnet också, inte nån jävla big deal enligt mig om det nu finns användare som gärna vill ha en.

Detta var givetvis bara ett av flera exempel men det finns ju hur många som helst! Flera användare har också efterlyst en slags snabbfunktion för att kunna se efter om nån har citerat något av inläggen som man har postat. Den funktionen finns faktiskt på ett flertal andra forum på nätet idag men inte på Flashback(!). Men folk brukar i regel alltid hugga tillbaka så fort nån efterlyser en nyttig funktion till forumet, vilket är jävligt synd. Det har inneburit att forumet inte alls är lika modernt som det ju skulle kunna vara.
Jag driver själv ett litet forum på nätet och vet att så jävla svårt är det faktiskt inte att fixa fram lite nyttiga funktioner i alla fall.

Så jag kikade också in i den här tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=919590 och kunde precis som du bara konstatera att jag inte kan se EN jävla funktion har kommit till bruk.

Vad har hänt då under senaste åren kan man fråga sig? Jo, de har tagit bort medlemslistan för oss.
Alltså, ingen utveckling på år och dar medan det finns andra forum som redan har ett flertal av funktionerna som eftersöks i tråden jag länkade till tidigare.

Som jag ser det så skulle forumet må mycket bättre utav färre konservativa gnällspikar som automatiskt avfärdar bra förslag, samt några riktiga jävla tekniker som inte ligger helt på latsidan heller. Det är ju trots allt Sveriges största forum som jag pratar om och som ligger ljusår efter andra forum vad gäller den här biten. Hur kan det vara?
Jag anser att det behövs en betydligt bättre dialog med oss användare och den som är ansvarig för allt detta(alltså inte bara nån ''moderator-nisse'' som tror sig ha koll på läget). Skulle gärna vilja höra vad den ansvarige har för tankar om utvecklingen av forumet, finns det några idéer som man jobbar på?
Knappast, eller? Berätta i så fall!
Som sagt, Flashback borde kunna bli lite modernare precis som alla andra större sidor på nätet idag!

Eller vad säger du?
Citera
2010-01-12, 05:59
Medlem
Har det inte pågått något då man flyttat sidan? Det som tar sådan tid antar jag. Har för mig att jag läste det för nån vecka sedan.
Citera
2010-01-12, 06:04
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavVasa
...
Jag menar, är det inte dags att vakna upp? När kom det senast upp nån slags funktion här som skulle göra forumet lite ''hemtrevligare''?
Så fort nån efterlyser nån sorts funktion till forumet som t ex. en liten klockjävel som skulle kunna göra upplevelsen här något trevligare och underlätta lite så kommer det oftast en drös med inlägg som idiotförklarar trådskaparens förslag och hittar på alla sorts ursäkter - ''nej! en klocka? Det behövs inte, de flesta har redan en på datorn och man kan installera en själv bla bla bla''...
Fan! Finns det en massa jävla reklam och skit kan man väl för helvete skaffa fram en liten klockjävel i hörnet också, inte nån jävla big deal enligt mig om det nu finns användare som gärna vill ha en.
Kolla min tråd "Vilka funktioner har egentligen tagits i bruk?" så förstår du varför klockförslaget inte togs på allvar.

Angående reklamen så är den ju för dom flesta ett nödvändigt ont, det är trots allt den som finansierar forumet.
Personligen gillar jag reklamen, ibland får jag direkta tips om produkter som intresserar mig, men det hör inte hit.

Citat:
Detta var givetvis bara ett av flera exempel men det finns ju hur många som helst! Flera användare har också efterlyst en slags snabbfunktion för att kunna se efter om nån har citerat något av inläggen som man har postat. Den funktionen finns faktiskt på ett flertal andra forum på nätet idag men inte på Flashback(!). Men folk brukar i regel alltid hugga tillbaka så fort nån efterlyser en nyttig funktion till forumet, vilket är jävligt synd. Det har inneburit att forumet inte alls är lika modernt som det ju skulle kunna vara.
Jag driver själv ett litet forum på nätet och vet att så jävla svårt är det faktiskt inte att fixa fram lite nyttiga funktioner i alla fall.
Den funktionen "finns".
epost72 brukar posta en länk där du kan byta ut hans användarnamn i länken till ditt användarnamn, och få upp en lista över inlägg där du blivit citerad.
Jag har den själv som bokmärkesknapp, fungerar riktigt bra.

Citat:
Så jag kikade också in i den här tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=919590 och kunde precis som du bara konstatera att jag inte kan se EN jävla funktion har kommit till bruk.

Vad har hänt då under senaste åren kan man fråga sig? Jo, de har tagit bort medlemslistan för oss.
Alltså, ingen utveckling på år och dar medan det finns andra forum som redan har ett flertal av funktionerna som eftersöks i tråden jag länkade till tidigare.
Som sagt, min tråd tar ju upp att det inte händer så mycket, och man kan ibland undra vad det är teknikerna är så upptagna med.
Just nu går väl säkert en del jobb till flytten som är på gång, men utöver det vet jag inte riktigt vad dom sysslar med.
Hur som helst tycker jag det finns vettigare grejer som bör prioriteras först, innan man börjar pilla med communityaktiga grejer, om man ens ska börja göra forumet "hemtrevligt" över huvud taget.
Personligen tycker jag att det är helt okej som det är, men det skulle inte skada att se över lite användarmässiga bitar.
Först efter det kan vi börja ha kompislistor, gillningar och puffningar
Citera
2010-01-12, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Kolla min tråd "Vilka funktioner har egentligen tagits i bruk?" så förstår du varför klockförslaget inte togs på allvar.

Angående reklamen så är den ju för dom flesta ett nödvändigt ont, det är trots allt den som finansierar forumet.
Personligen gillar jag reklamen, ibland får jag direkta tips om produkter som intresserar mig, men det hör inte hit.

Nä, reklamen säger jag ingenting om, tyckte väl bara att ville nån ha en klockjävel så skulle det nog vara enkelt fixat.

Citat:
Den funktionen "finns".
epost72 brukar posta en länk där du kan byta ut hans användarnamn i länken till ditt användarnamn, och få upp en lista över inlägg där du blivit citerad.
Jag har den själv som bokmärkesknapp, fungerar riktigt bra.

Najs! Ska behövas en användare för att fixa sånt alltså. Ska försöka leta reda på den då, tack.

Citat:
Som sagt, min tråd tar ju upp att det inte händer så mycket, och man kan ibland undra vad det är teknikerna är så upptagna med.
Just nu går väl säkert en del jobb till flytten som är på gång, men utöver det vet jag inte riktigt vad dom sysslar med.
Hur som helst tycker jag det finns vettigare grejer som bör prioriteras först, innan man börjar pilla med communityaktiga grejer, om man ens ska börja göra forumet "hemtrevligt" över huvud taget.
Personligen tycker jag att det är helt okej som det är, men det skulle inte skada att se över lite användarmässiga bitar.
Först efter det kan vi börja ha kompislistor, gillningar och puffningar

Jo, visst funkar det väl bra som det är men man behöver inte vara nöjd med det. Hur som helst så vore det ju roligare om lite info om allt uppkom, känns ju värdelöst då folk framför förslag bara för att bli idiotförklarade i onödan, låt dem som postar förslag här få veta att de faktiskt råder tidsbrist(vilket förmodligen bara är bs ändå) och att deras förslag med största sannolikhet var skrivet helt i onödan.
Citera
2010-01-12, 06:43
Medlem
_abous avatar
Citat:
Nä, reklamen säger jag ingenting om, tyckte väl bara att ville nån ha en klockjävel så skulle det nog vara enkelt fixat.
Förmodligen är det inte speciellt svårt att slänga in en klocka, men det var enligt mig och många andra ett riktigt dåligt förslag.
För som vi skrev i tråden; varför? Det finns redan en klocka konstant synlig i bild.
Och om nu teknikerna verkligen är så upptagna ska dom fan inte slösa med den dyrbara tiden dom lägger på forumsförbättringar på att programmera in onödiga funktioner.

Citat:
Najs! Ska behövas en användare för att fixa sånt alltså. Ska försöka leta reda på den då, tack.
Här har du din egna quote-länk!

https://www.flashback.org/search.ph...ing&page=2
Citat:
Jo, visst funkar det väl bra som det är men man behöver inte vara nöjd med det. Hur som helst så vore det ju roligare om lite info om allt uppkom, känns ju värdelöst då folk framför förslag bara för att bli idiotförklarade i onödan, låt dem som postar förslag här få veta att de faktiskt råder tidsbrist(vilket förmodligen bara är bs ändå) och att deras förslag med största sannolikhet var skrivet helt i onödan.

Jag håller med att administrationen borde ge lite mer feedback på vad som pågår bakom kulisserna, men det tror jag faktiskt är på gång, många som har tagit upp det på sista tiden känns det som.
Men det vi kom fram till i min tråd jag länkade till tidigare är ju att det i princip är helt waste of time att prata förslag som rör den tekniska biten, det kommer ändå inte göras några förändringar där.
Det jag har funderat på är om inte hela forumsdelen Flashback borde struktureras om och bara handla om typ regelförslag och forumskategorier, för det känns rätt taskigt att försöka ge sken av att vi användare kan förändra när det bara är en illusion.
Det är ingen demokrati, och admin bestämmer, men varför ska då det här forumet finnas när inga förslag ändå går igenom, hur bra dom än är?
Men kan det inte vara så att dom förslagen som blir "nedröstade" och idiotförklarade faktiskt är rätt idiotiska?
Citera
2010-01-12, 06:46
Medlem
CXTs avatar
Om sökfunktionen funkade som den skulle och medlemslistan kom tillbaka så skulle jag inte gnälla på nånting på jättelänge.

här har du "se vem som citerat mej"-länken (tror det blev rätt nu):

https://www.flashback.org/search.ph...ing&page=2

tanken är då att du klipper ut abajävel och klistrar in ditt nick, sedan lägger du till den "moddade" länken som ett bokmärke. galet skönt faktiskt

Edit: äh va fan, lönt att man ska försöka göra en sista god gärning innan sängdags, så kommer det nån jävla frag stealer och snor åt sej all ära
Citera
2010-01-12, 06:57
Medlem
Lord.Flashbacks avatar
Citat:
Först vill jag bara försäkra mig om att ingen fjant orkar kommentera mitt registreringsdatum ang. detta så jag säger bara - låt inte det lura dig.

Hur som helst så tänker jag nu se till så att det här inte rinner ut i sanden precis som varenda jävla tråd som skrivs i den här avdelningen av forumet gör.

Som jag ser det så skulle forumet må mycket bättre utav färre konservativa gnällspikar som automatiskt avfärdar bra förslag, samt några riktiga jävla tekniker som inte ligger helt på latsidan heller. Det är ju trots allt Sveriges största forum som jag pratar om och som ligger ljusår efter andra forum vad gäller den här biten. Hur kan det vara?
Jag anser att det behövs en betydligt bättre dialog med oss användare och den som är ansvarig för allt detta(alltså inte bara nån ''moderator-nisse'' som tror sig ha koll på läget). Skulle gärna vilja höra vad den ansvarige har för tankar om utvecklingen av forumet, finns det några idéer som man jobbar på?
Knappast, eller? Berätta i så fall!
Som sagt, Flashback borde kunna bli lite modernare precis som alla andra större sidor på nätet idag!

Eller vad säger du?

Flashback är ett forum för konservativa gnällspikar så du kommer nog inte få mycket gehör för dina förslag oavsett vad du lägger fram... Though crowd med andra ord...

PS: Låt inte mitt regdatum lura dig heller..
Citera
2010-01-12, 07:29
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasren
Har det inte pågått något då man flyttat sidan? Det som tar sådan tid antar jag. Har för mig att jag läste det för nån vecka sedan.

Admin har talat om det för ganska länge sedan, men som med allt annat så har det varit huvudsakligen tyst sedan dess. Istället för "vilka förslags har tagits i bruk?" så skulle jag vilja fråga, vad gör benq egentligen? Något borde han väl pyssla med då och då?
Citera
2010-01-12, 08:14
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Det roliga är att det tar typ 1 minut att skapa en länk på en webbsida. Och det torde ta 5 min att skapa ett skript som automatiskt lägger in ens användarnamn i länken. Så varför kan inte någon som har access bara lägga till en till länk i den där fina länkpanelen?

Vad gäller klockan så tycker jag att det varit en av de mest korkade förslagen jag hört. Alla OS oavsett om du använder Windows, OSX eller Linux så har du ju klockan synlig i bild hela tiden. Vad är liksom poängen att kolla i hörnet av skärmen?

Jag tror inte att det är så att ingen skulle jobba med något. Problemet är helt enkelt att det inte rapporteras. Det vore bra med en månadsrapport från teknikern eller admin om vad som gör och hur det går.

Sedan är jag själv en som tror på ägarens rätt att bestämma över sin egendom. Och så länge det är en privat ägare bakom FB så skall ägaren givetvis själv få bestämma vad de gör med sitt forum.
Citera
2010-01-12, 08:32
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Sedan är jag själv en som tror på ägarens rätt att bestämma över sin egendom. Och så länge det är en privat ägare bakom FB så skall ägaren givetvis själv få bestämma vad de gör med sitt forum.
Självklart.

Men ägaren vill väl att egendomen ska vara lönsam, och då gäller det ju att ha nöjda "kunder", precis som i vilken affärsverksamhet som helst.
Citera
2010-01-12, 09:20
Medlem
Linkerts avatar
Tycker Flashback kan ta och lära sig av 99.se. En funktion jag verkligen saknar är "Mina senaste diskussioner", att man snabbt och enkelt kan se om någon svarat på någon utav de trådar man vart aktiv i.

Edit: ja, acceptera förändringar. bli modernt flashback!
Citera
2010-01-12, 09:46
Medlem
Zwerchstands avatar
Till det kan du använda förinställda Prenumerationer, efter vilka länken till Kontrollpanel blir snabbknapp. Men visst, generellt sett är tendensen både beklaglig & otillfredsställande förklarad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in