Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-11, 21:43
Medlem
Hej!

Jag hade tänkt att jag skulle köpa en Japansk kockkniv i prisklassen 1300-1500 kronor (inklusive frakt osv.)

Har ni några tips på utländska sidor där man kan få bättre knivar för samma pris jämfört med Sverige? T.ex. Japanesechefsknife.com etc.

Sen undrar jag lite hur det är när man beställer utomlands, måste man betala moms och sånt skit på det, eller gäller det bara länder utanför EU?

Tacksam för svar.
2010-01-11, 21:47
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintervilan
Hej!

Jag hade tänkt att jag skulle köpa en Japansk kockkniv i prisklassen 1300-1500 kronor (inklusive frakt osv.)

Har ni några tips på utländska sidor där man kan få bättre knivar för samma pris jämfört med Sverige? T.ex. Japanesechefsknife.com etc.

Sen undrar jag lite hur det är när man beställer utomlands, måste man betala moms och sånt skit på det, eller gäller det bara länder utanför EU?

Tacksam för svar.

Funderat på att söka innan du postar en ny tråd? Funderat på att ev läsa andra trådar innan du postar en ny tråd?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=402637 här finner du massor med information om bra knivar, fabrikat, affärer var man köper osv!

Gör om, gör rätt!

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in