2010-01-12, 03:57
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
De flesta ryssar registrerar sina båtar i Storbrittanien, dvs långt ifrån ''skatteparadis''

Någon som vet varför?

ingen aning, men tycker det här låter 'billigt'.

http://www.mcga.gov.uk/c4mca/ukr-hom...smallships.htm

sen vad super/mega yachts kostar, ingen aning.

snackar de tusen eller endast pund?

ja, det här är inte mitt ämne.

register for the site or the boat/yacht, i'm lost.
Senast redigerad av egot 2010-01-12 kl. 04:02.
Citera
2010-01-12, 04:28
Bannlyst
Kanal oarna som Jersey och Gernsey(stavning) ar vall oxa skatte vanliga eller?
Citera
2010-01-12, 04:29
Medlem
Schnyggves avatar
Skönt stekargarv i början av videon också!
Citera
2010-01-12, 04:58
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
De flesta ryssar registrerar sina båtar i Storbrittanien, dvs långt ifrån ''skatteparadis''

Någon som vet varför?

Brittiska flagg är väl nästan norm på större båtar oavsett ägarnas nationalitet. Jag antar att det beror på att britterna har fördelaktiga skatteregler för ägande av båtar (sen tok suger det ju inte direkt med en brittisk flagga när man tuffar ute på internationellt vatten eller karibiska övärlden - ja de flesta gamla samväldesländer - eller de bättre delarna av arabvärlden). Som en fornot så kan det inflikas att om du ser en flagga med röd botten och "union jack i hörnet" så är det handelsflotta/civilt vilket också är klart vanligast på yachts. Ser du däremot en med blå botten på en civil båt så är ägaren en riktig "toff" är det vit botten med st georgekors(fortfarande med union jack i hörnet) så är det en sådan über toff att tom Allan Clark skulle kunna tänkas bli imponerad.

Citat:
Ursprungligen postat av globaltanalt
Kanal oarna som Jersey och Gernsey(stavning) ar vall oxa skatte vanliga eller?

Jo de är de, men frågan är om det spelar någon roll när båten ägs av ett bolag eftersom britterna (dvs stor ös britterna och ulster med möjligt undantag för skottland) har riktigt generösa regler för vad och hur ett bolag kan äga.
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2010-01-12 kl. 05:00.
Citera
2010-01-12, 05:10
Medlem
pang olufsens avatar
Svart städhjälp, och registrera båtar utomlands, det är tydligen så man blir rik. Utan att betala.
Citera
2010-01-12, 05:20
Medlem
Kan inte båten vara registrerad utomlands och ändå ha en svensk flagga?
Citera
2010-01-12, 05:33
Medlem
Civilengineerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Svart städhjälp, och registrera båtar utomlands, det är tydligen så man blir rik. Utan att betala.

Helt fel. Däremot undviker man att staten stjäl ifrån en'! Skatt är stöld!
Citera
2010-01-12, 05:35
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen

I fallet med båtar så är det nog snarare så man fortsätter vara rik (stora båtar är dock "alltid" fruktansvärt dåliga affärer att äga)

Tveksamt om en båt kan vara flaggad i ett land ocg registrerad i ett annat, registreringsland och flaggland är ju - om jag förståt det - samma.
Citera
2010-01-12, 08:24
Medlem
Nu var detta en rätt liten båt och vi ser inte vad som står i akterspegeln. Möjligen har dom satt svenskflagg för det är skoj.

Med svenskflagg/reg så kan du ju troligen dra av precis vad som helst i det "bolag" som äger båten. Kan vara en anledning.
Det dyra med svenskflagg är ju annars det faktum att en ombordanställd kostar skjortan, måste ha svenska papper osv.

Jag tror att den svenska flaggan/reg faktiskt kan vara en fördel i detta fallet.
Citera
2010-01-12, 08:31
Medlem
Jag ska oxå ha en Sunseeker när jag blir stor!
Citera
2010-01-12, 08:35
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
Jag ska oxå ha en Sunseeker när jag blir stor!
Jag har redan en som står på akterdäcket.
Citera
2010-01-12, 08:56
Medlem
terreces avatar
Båten heter Black Pearl och ägs av fastighetsmagnaten Peter Eriksson (syns i klippet med vit skjorta, mörka solglasögon och långt hår).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in