2010-01-10, 21:08
Medlem
SilentVictorys avatar
Är jag ensam om att tycka att en trådstart likt denna https://www.flashback.org/showthread.php?p=20820645#post20820645 borde generera i minst en veckas avstängning på TS för att han ska mogna till?

Finns väldigt många exemplar på folk som bara är här för att starta trådar som ser ut som denna.
Och de klarar sig undan med endast en låst tråd, och kanske en tillsägelse som inte gör någon skillnad.

Nej, inför hårdare krav på folk som inte sköter sig, så de förstår att man inte ska vara här för att leka lajban.
Senast redigerad av SilentVictory 2010-01-10 kl. 21:45. Anledning: För många bokstäver :(
Citera
2010-01-10, 21:12
Medlem
sepebarns avatar
Den regeln det kan tänkas falla under är väl KFK (Kvalitet framför kvantitet). Rapportera inlägget och skriv "KFK-kandidat?" i kommentaren så kollar säkert moderatorn upp det.

Om du frågar om ett sådant inlägg ska leda till avstängning så anser jag inte det. Åtminstone inte längre än några timmar - tills h%n lugnat ner sig - och minsta tid någon stängs av för regelbrott är väl en vecka.
Citera
2010-01-10, 21:15
Medlem
SilentVictorys avatar
Ja kfk-regeln kan man väl inte tillämpa om TS endast har gjort ett fåtal poster tidigare.

Om vi nu skulle införa ex 1 veckas avstängning för en trådstart likt den där, så skulle kanske folk lära sig att ge fan i att starta en sådan tråd.

Och således bespara moderatorerna mycket arbete.
Citera
2010-01-10, 21:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Är jag ensam om att tycka att en trådstart likt denna https://www.flashback.org/showthread.php?p=20820645#post20820645 borde generera i minst en veckas avstängning på TS för att han ska mogna till?

Finns väldigt många exemplar på folk som bara är här för att starta trådar som ser ut som denna.
Och de klarar sig undan med endast en låst tråd, och kanske en tillsägelse som inte gör någon skillnad.

Nej, inför hårdare krav på folk som inte sköter sig, så de förstår att man inte ska vara här för att leka lajban.

Om man ser på inläggshistoriken på den användaren så är det ingen större fara.
Tanken med en tillsägelse är just att man ska få sig en tankeställare och förhoppningsvis bättra sig.
Citera
2010-01-10, 21:16
Medlem
Idiotpods avatar
2 dygns ban + varning skulle vara mer lämpligt, det är ändå inte ett regelrätt regelbrott vad jag förstått.
Killen kan ha vart dynghög (faktiskt inte helt otroligt) även och om alla som gjorde värdelösa trådar blev bannade i 1 vecka... =/

Ja, du förstår.
Citera
2010-01-10, 21:17
Medlem
b0gfettos avatar
En tillsägelse räcker gott och väl, fortsätter det så blir det ju avstängning.
Citera
2010-01-10, 21:18
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
2 dygns ban + varning skulle vara mer lämpligt, det är ändå inte ett regelrätt regelbrott vad jag förstått.
Killen kan ha vart dynghög (faktiskt inte helt otroligt) även och om alla som gjorde värdelösa trådar blev bannade i 1 vecka... =/

Ja, du förstår.
Jo jag förstår, 1 vecka kanske är lite hårt.
2 dygn plus varning låter som en bra idé.

Nu tog jag ju just den där tråden som ett exempel, TS vekar ju att skött sig sen tidigare.
Men det finns ju som sagt värre exempel.
Citera
2010-01-10, 21:22
Bannlyst
Vad var det för fel på den trådstarten då? En mycket givande tråd enligt mig.
KOAKAKAKAKOKOKOKKOOKKKIKKOKKI!!OAKAKAKAKOKOKOKKOOK KKIKKOKKI!!
OAKAKAKAKOKOKOKKOOKKKIKKOKKI!!
BAJS BAJS BAJS BAJS

Nädå. Men som sagt, det finns en ''ignorera användare-funktion'' och förr eller senare så blir man ju bannad.
Citera
2010-01-10, 21:26
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Våra regler hittar du här, och det är de som gäller.

https://www.flashback.org/rules/

admin4
Citera
2010-01-10, 21:28
Medlem
charkovs avatar
Det är visst något visst med Flashback!. Fantastiskt?. Absolut!!.
Citera
2010-01-10, 21:29
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Våra regler hittar du här, och det är de som gäller.

https://www.flashback.org/rules/

admin4
Jo tack, det är jag fullt medveten om.
Jag har aldrig påpekat att de inte skulle gälla.

Men man måste väl kunna få föreslå förändringar för att göra Flashback till en trevligare upplevelse.
Citera
2010-01-10, 21:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Är med dig i detta, TS. Jag vill dock addera avstängning för folk som skriver "pga av".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in