2010-01-10, 20:52
Medlem
MorganPalssons avatar
Någon som vet ett recept på ett nyttigtbröd som ni vet hur många kalorier det är Per 100/g eller sats..?
Citera
2010-01-10, 21:03
Medlem
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med recept, men om du laddar hem ett kostprogram eller går in på livsmedelsverkets hemsida bör du kunna räkna ut det det totala energivärdet i brödet och sedan väga det och dividera fram hur mycket energi det är på 100g

Då får du ta respektive ingrediens och kolla upp var för sig och sedan räkna ihop allt...
Citera
2010-01-10, 21:03
Medlem
sweden4lifes avatar
http://matenarklar.blogspot.com/2007/03/filbrd.html
Citera
2010-01-10, 21:14
Medlem
MorganPalssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claes84
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med recept, men om du laddar hem ett kostprogram eller går in på livsmedelsverkets hemsida bör du kunna räkna ut det det totala energivärdet i brödet och sedan väga det och dividera fram hur mycket energi det är på 100g

Då får du ta respektive ingrediens och kolla upp var för sig och sedan räkna ihop allt...
Klart. Tänkte att detta var en genväg som jag kunde pröva först. Skulle även bli glad om någon kunde ge exempel på lågkalori bröd.
Citera
2010-01-11, 20:34
Medlem
cochabambas avatar
borde inte bröd utan jäst vara rätt nyttigt , eller iallafall bättre än det vanliga brödet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in