Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
Läs länken som postades några inlägg ovan (café.se)
Där beskrivs detta
Jag blev förföljd sommaren 1997, mitt i stan i Oskarshamn (småland) av en man som sedan visade sig vara Ulf Olsson… Han utgav sig för att vara en amatör fotograf och frågade mig om han fick ta en bild… Han jobbade just då med ansiktsporträtt sa han.
Att en främling som han fick ta bilden, är ju en sak, men när han sen frågade mig om jag sen ville se bilden… så var jag riktigt naiv och du i huvudet (22-år gammal - 1997)…han fick min adress så han kunde skicka mig den.
Inte så smart…utan riktigt jävla dumt gjort, för då visste han ju vart jag bodde.
Och mycket riktigt, vid ett annat tillfälle samma sommar (minns ej när)…så minns jag en skum man sitta i en bil och glo med en kamera rakt in i lägenheten där jag bodde…Jag berättade direkt för min dåvarande sambo, som snabbt plockade fram sitt gevär och kollade med kikarsiktet…och bekräftade det jag nyss berättat…
Min sambo blev asförbannad, tog sig ut och runt huset, över gatan och fick idioten till att veva ner rutan…
Han erkände självklart ingenting utan åkte bara därifrån.
Jag har fortfarande bilden kvar, som ett riktigt obehagligt minne att allt hade kunnat få ett helt annat slut den sommaren…men min tid var inte slut.
Att det sen var han insåg jag inte förrän långt senare, när allt uppdagades på nyheterna och hans bild spreds överallt på tv och nyheter… Jag minns att jag direkt kände att jag hade sett honom någonstans tidigare… och sen när jag (någonstans) läste att han fotograferade och bodde i Vimmerby (ca7 mil) från Oskarshamn…insåg jag vem han var…