2008-08-07, 19:30
Medlem
Har Thomas Quick eller vad han nu heter någon blogg ?
Arklöv ... etc
Citera
2008-08-07, 19:38
Medlem
Helge Fossmo hade en hemsida. www.fossmo.se tror jag.
Citera
2008-08-07, 20:12
Medlem
MissTakens avatar
Jag fattar inte. Han och andra sitter av STRAFF, ska de inte straffas då så de får lida lite och därmed vara utan sånt där som besök, tv, dator etc etc? Det är ett jävla daltande med fångar i vårt land! Han/de får yttra sig genom sina advokater eller vänta till de blir fria!
.
Citera
2008-08-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jag fattar inte. Han och andra sitter av STRAFF, ska de inte straffas då så de får lida lite och därmed vara utan sånt där som besök, tv, dator etc etc? Det är ett jävla daltande med fångar i vårt land! Han/de får yttra sig genom sina advokater eller vänta till de blir fria!
.
ja,sitter dom verkligen av ett STRAFF..??..Får dom inte vård....?
Citera
2008-08-07, 20:57
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_knepig
Helge Fossmo hade en hemsida. www.fossmo.se tror jag.
Man vafan, bilden på honom uppe i vänsta hörnet.. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Citera
2008-08-07, 22:25
Medlem
padrons avatar
Ulf Olssons verkar ju helt obegriplig (kan jag iofs förstå om man anser sig oskyldig)

Spännande, fascinerande men helt obegripligt, har dessa livstidsdömda mördare tillgång till internet?!! Vad fan händer med vårt rättsväsende? De som är dömda till psyk verkar kunna göra vad de vill men inte "fängelsekunderna?
Citera
2008-08-07, 23:04
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
ja,sitter dom verkligen av ett STRAFF..??..Får dom inte vård....?

Dömda till vård, de är inte där frivilligt därmed är det ju ett straff. Sen har vården lika mkt att önska som fängelsestraff i mina ögon.
.
Citera
2008-08-08, 00:43
Medlem
Kan någon reda ut begreppen...

Hur kan intagna få bruka internet? Då kan de ju planera nästa "dåd" hur länge som helst, in i minsta detalj, med resten av världen?!?!
Citera
2008-08-08, 03:37
Medlem
Jag var inte speciellt gammal när morden begicks.
Ja, han är dömd för dem.
Men är han skyldig? Hur går snacket så att säga?
Är det med 99,9 % han som har gjort det, eller finns det någon möjlighet att han är oskyldig? Jag tror förståss att han är skyldig i och med att han är dömd.
Citera
2008-08-08, 10:11
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Kan någon reda ut begreppen...

Hur kan intagna få bruka internet? Då kan de ju planera nästa "dåd" hur länge som helst, in i minsta detalj, med resten av världen?!?!

Precis, men det är tydligen en petitess i sammanhanget under straff- och vårdtid.
.
Citera
2008-08-08, 11:31
Medlem
Alla brottslingar som begått ett brott anser sig själva som oskyldiga.
Dom har inte ens varit i närheten av brottsplatsen....
Det ingår att tänka så i det kriminella psyket.
Det är först när dom blir överbevisade som dom i bästa fall fallert till föga och går med på brottet.
Citera
2008-08-08, 14:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champine
Jag var inte speciellt gammal när morden begicks.
Ja, han är dömd för dem.
Men är han skyldig? Hur går snacket så att säga?
Är det med 99,9 % han som har gjort det, eller finns det någon möjlighet att han är oskyldig? Jag tror förståss att han är skyldig i och med att han är dömd.

Han snackar om att den tekniska bevisen var låg. Knappast. Fanns hur mycket tekniska bevis som helst. B la i sommarstugan i Höör. Det är bara i Ulfs sjuka huvud som han är oskyldigt dömd. Den killen hade gett dom flesta rysningar om ni hade mött honom Irl. Det kan jag garantera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in