2010-01-10, 09:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Satt och funderade på om det inte skulle kunna funka att ibland tillåta att en tråd dyker upp i mer än en avdelning? T.ex. min tråd om 12-stegsprogrammet som passar lika bra i "Det seklulära samhället" som i "Drogrehabilitering"?
Fast i samband med att jag skrev detta så kom jag på att det nog inte var en så jävla bra idé eftersom en somalier som gjort något galet skulle postas i PI, PU, I&I och veckans brott. Hmm, så skit samma.

And that's how I saved the world and am the greatest.
Citera
2010-01-10, 12:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Satt och funderade på om det inte skulle kunna funka att ibland tillåta att en tråd dyker upp i mer än en avdelning? T.ex. min tråd om 12-stegsprogrammet som passar lika bra i "Det seklulära samhället" som i "Drogrehabilitering"?
Fast i samband med att jag skrev detta så kom jag på att det nog inte var en så jävla bra idé eftersom en somalier som gjort något galet skulle postas i PI, PU, I&I och veckans brott. Hmm, så skit samma.

And that's how I saved the world and am the greatest.

Nej det är ingen bra idé, man kan ju bara spekulera i vilka problem det skulle innebära med regeltolkningen kring 0.04.
Citera
2010-01-10, 15:21
Medlem
_abous avatar
Ibland har jag haft trådidéer som har passat i flera olika delar.
Jag har då rådslagit med moderatorer om vart jag bör posta den, och om det är okej att lägga en i varje, med länkar till varandra och så.
Jag har då fått svaret att dela upp frågeställningen, men har i dom flesta fall skitit i trådstarten då.
Så jag tycker det är synd, för en del trådar skulle gå in under flera kategorier med framgång.
Men samtidigt förstår jag att det inte funkar, alla skulle inte kunna behärska den funktionen.
Citera
2010-01-10, 16:08
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Håller med om att vissa seriösa trådstarter passar i flera forum, men man kan inte tillåta korspostning "i vissa fall". Tillät man det skulle FB:s bottenskrap genast ta över forumet och spamma sina annonseringar överallt.
Citera
2010-01-10, 16:22
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack BauerCTU
Håller med om att vissa seriösa trådstarter passar i flera forum, men man kan inte tillåta korspostning "i vissa fall". Tillät man det skulle FB:s bottenskrap genast ta över forumet och spamma sina annonseringar överallt.
Nja, annonseringar går ju under en annan regel, så det är nog inte det största problemet.
Men det skulle ju bli mer jobb för mods med trådar som av lathet postats nästan rätt.
Citera
2010-01-10, 16:33
Medlem
b0gfettos avatar
Om ämnet ska diskuteras från olika synvinklar så får du ju korsposta, skriv vilken inriktning du har på tråden bara.
Citera
2010-01-10, 16:50
Medlem
asdfasdfs avatar
Brukar fundera över det när jag funderar på att starta trådar som jämför bok vs film eller bok vs teveserie eller teveserie vs film för den delen. Har fått för mig att trådarna skulle ta olika riktning beroende på vilket forum jag skulle välja att starta dem i...

Kan inte riktigt bestämma mig var jag ska starta och har inte kommit mig för att fråga moderator om råd.

Men du har rätt, det skulle inte fungera i praktiken troligtvis.
Citera
2010-01-10, 17:14
Moderator
rotadents avatar
Det enda sättet det skulle funka vore väl om tekniken tillät att samma tråd syntes i fler än ett forum. Flera korspostade trådar ger ju parallella diskussioner vilket nog är både rörigt och onödigt. Annars inser jag problemet, vissa trådar är inte helt enkla att placera. Det bästa är att rådgöra med en moderator som sagt. Man kan ju också be om en trådflytt om man inte får några vettiga svar där tråden ligger och tror att det skulle gå bättre i ett annat delforum.
Citera
2010-01-10, 17:19
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det enda sättet det skulle funka vore väl om tekniken tillät att samma tråd syntes i fler än ett forum. Flera korspostade trådar ger ju parallella diskussioner vilket nog är både rörigt och onödigt. Annars inser jag problemet, vissa trådar är inte helt enkla att placera. Det bästa är att rådgöra med en moderator som sagt. Man kan ju också be om en trådflytt om man inte får några vettiga svar där tråden ligger och tror att det skulle gå bättre i ett annat delforum.
Just det, nu när du säger det minns jag att jag har deltagit en diskussion om det, att man skulle kunna ha samma tråd aktiv i flera forum på samma gång, men att det inte gick på grund av tekniska anledningar.
Citera
2010-01-10, 18:17
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Allt hänger ju på frågeställningen. Du kan ju ha samma typ av diskussion, men dock med olika frågeställningar om du nu vill få fler infallsvinklar i din fråga.
Citera
2010-01-10, 18:36
Medlem
ZloHs avatar
Har för mig att jag haft samma frågeställning men vinklat den på olika sätt och postat två liknande trådar i olika underforum. På så sätt kom jag undan regeln mot korspostning. Då ska alla veta att jag skrev helt olika poster så det är inget direktkopierat (om någon skulle få för sig att klaga nu i efterhand). Visst tog det dubbelt så länge men jag fick då mer utförliga svar med två olika vinklingar.
Men visst skulle det vara ganska bra om man kunde se samma tråd i flera forum på samma gång. Men det är kanske en fb-utopi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in