2010-01-10, 09:41
Medlem
metros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Är det inte därför man efter en tid får skadat tandkött, tandlossning och sedermera ser ut som ett "bum" med saknade framtänder?

Du blir torr i munnen, får inflammationer och livnär massor av bakterier och så bryts emaljen i tänderna ned ifall det exponeras för kokain. jag lade av med koks för 3 år sen, har nyss fått mina 2 första implantat, ska få 2 till om några veckor . brukade aldrig någonsin gnida in koks i tandköttet dock
Senast redigerad av metro 2010-01-10 kl. 10:33.
2010-01-10, 10:09
Medlem
metros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sventumba
Håller INTE med föregående talare i tråden!

Jag är inte FB:s största proffs på blow men hävdar trots detta att man på smaken kan känna skillnad på bra kola, dåligt kola och icke-kola. Att bara gå på att det domnar i munnen är ju underkänt så det räcker eftersom merparten av de substanser man oftast slår kola med är olika lokalbedövningsmedel som har exakt samma effekt.

Nä... bra kola har en speciell smak. Lite söt, lite bensinton och lite .... jaa, vad är det där sista speciella egentligen?

luktar det tjockt och/eller eter brukar det vara bra, enligt min erfarenhet. men lukt är ett högst subjektivt och tveksamt sätt att bedöma kola på.

smaken säger inte mycket heller men däremot kan man bedöma kvalitén hyfsat genom att uppskatta oljigheten och trögheten i oljan.
2010-01-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
I film ser man ofta att folk smakar på kokain för att kontrollera att det är just kokain. Men hur smakar det egentligen?

kokain påminner mycket som smaken av Senap tycker jag, men jag har inte tagit speciellt mycket eller ofta.. Men Senap var mitt första intryck av drogen..
2010-01-10, 10:29
Medlem
Flytande_argots avatar
Tycker det smakar som gamla pannrum luktar. Har jag hört.
2010-01-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Tycker det smakar som gamla pannrum luktar. Har jag hört.

Det tycker jag också. Har jag läst
2010-01-10, 12:04
Medlem
rejmans avatar
Det smakar typ som lastrummet på färjor luktar, dieselångor eller nått. Fick höra av en kompis kompis...
2010-01-10, 12:07
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Det smakar typ som lastrummet på färjor luktar, dieselångor eller nått. Fick höra av en kompis kompis...

Det beror väl mest troligt på hur det har smugglats och inte att kokain i sig smakar/luktar diesel/bensin, alternativt hur bra reningsprocessen har gjorts vid tillverkning.

Men jag kan förstås inte säga att så är fallet, men det låter mest logiskt.
Senast redigerad av Ett Hund 2010-01-10 kl. 12:09.
2010-01-10, 12:27
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Kan en pundare göra ett "Pepsi test" mellen..låts säga; Kokain vs Heroin?
Bara genom smaken?

Kanske inte Pundar-Benke i parken då...men en hobby knarkare.

Pundar-Benke har nog större koll än FB:s elitkår av mefedronfjortisar, men självklart smakar heroin och kokain helt olika, även om båda är ganska beska. Sedan smakar ju olika "sorters" heroin, kokain och amfetamin olika, även om alla förekommer som vitt pulver och lätt går att urskilja från varandra, förutom när det är rövsmugglat och bara smakar bajs.
2010-01-10, 12:30
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Det beror väl mest troligt på hur det har smugglats och inte att kokain i sig smakar/luktar diesel/bensin, alternativt hur bra reningsprocessen har gjorts vid tillverkning.

Men jag kan förstås inte säga att så är fallet, men det låter mest logiskt.

Fast då kan man tycka att mer kokain skulle lukta HIV-positiv avföring?
2010-01-10, 18:57
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Fast då kan man tycka att mer kokain skulle lukta HIV-positiv avföring?

Det gör det ju ibland. Inte för att jag kan känna lukten av HIV, men knark är faktiskt bajs ibland.
2010-01-10, 18:57
Bannlyst
Beskt!
2010-01-11, 07:46
Bannlyst
Av din fråga så gick jag upp på taket under en familjefest.

Jag smakade av ett kuvert för att svara på tråden.
En timme senare så märkte jag att ett av kuverten fattades i börsen.
Som tur hittade jag det uppe på terrassen på taket i mörkret senare skitnojig att det fattades.

Smaken går inte att beskriva då inget annat smakar som kola.
Mina läppar känns uppblåsta och munnen är helt tjock läpparna känns stora som en neger.
Shit kolan i Peru är så jävla bra att man blir pundig bara av att dra lite på tänderna.

Shit, denna tråd nästan gav mig trubbel om värden hittat grammet i morgon.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in