2010-01-09, 19:58
Medlem
kaxen82s avatar
Ursäkta trådplaceringen, jag begrep inte var jag skulle posta den.

I alla fall, jag beställde några böcker från Bokus strax före nyår och betalade med VISA-kort. Pengarna reserverades. Idag ser jag på kontot att pengarna inte är dragna, och inte heller är de reserverade längre. Har ej avbeställt något och något nytt mail från Bokus har ej kommit. (Enda är bekräftelsemailet jag fick när jag beställde). Böckerna har ännu inte kommit.

Vad är fel?

(Hittar inget om det på Bokus.se, och deras kundtjänst har bara öppet på vardagar.)
Citera
2010-01-09, 20:04
Medlem
Rakiis avatar
Beställningen kanske har kommit bort i systemet.
Citera
2010-01-09, 20:14
Medlem
kaxen82s avatar
Tack för svaret!

Loggade in på Bokuskontot nu där jag ser att ordern "bearbetas", men man undrar ju varför pengarna först reserverades och sen icke-reserverades.
Citera
2010-01-09, 20:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
Tack för svaret!

Loggade in på Bokuskontot nu där jag ser att ordern "bearbetas", men man undrar ju varför pengarna först reserverades och sen icke-reserverades.

Konstigt som sagt, men har säkert blivit fel hos dem i fråga om beställningen, sen har det ju varit en del ledighet och röda dagar nu, så är väl därför inte böckerna kommer.
Citera
2010-01-09, 20:36
Medlem
kaxen82s avatar
Ja, beställningen gjordes 28/12, men det är själva reservationen av beloppet som förbryllar. Först reserverade, sen är de inte det. Men jag får ringa dit på måndag.
Citera
2010-01-09, 20:45
Avslutad
Äh sånt där tjafs inträffar med jämna mellanrum. Du behöver inte göra något alls, bara vänta på att de behandlar din beställning. Tar det orimligt lång tid så hör du bara av dig till kundtjänst!
Citera
2010-01-09, 20:48
Medlem
kaxen82s avatar
Okej, det låter vettigt, så jag gör på det. Tackar! (Är nog bara jag som är orolig i onödan.)
Citera
2010-01-09, 20:56
Avslutad
En gång tog det nästan en månad innan de drog pengarna från mitt konto. Och då hade jag fått boken för länge sen...
Citera
2010-01-09, 22:08
Medlem
Man ska inte beställa böcker från Bokus. Adlibris är mycket, mycket bättre. Sist jag beställde böcker från Bokus så slutade det med att jag fick hem ett paket med två av tre böcker och ett brev där det stod att den sista boken inte hade skickats.

Sådant kanske man ska meddela kunden i för väg. Jag ska lägga till att det tog ungefär två månader innan jag fick mitt paket också.
Citera
2010-01-09, 22:16
Medlem
kaxen82s avatar
Okej. Själv har jag aldrig haft bekymmer med vare sig Adlibris eller Bokus innan, men även solen har sina fläckar.
Citera
2010-01-09, 22:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Adlibris är mycket, mycket bättre.

Adlibris är helt okej, varken mer eller mindre. Tar evigheter för mig (oftast) att få hem mina beställningar, köper sällan därifrån och drar hellre in till Hedengrens i Sturegallerian.
Citera
2010-01-09, 23:08
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Man ska inte beställa böcker från Bokus. Adlibris är mycket, mycket bättre. Sist jag beställde böcker från Bokus så slutade det med att jag fick hem ett paket med två av tre böcker och ett brev där det stod att den sista boken inte hade skickats.

Sådant kanske man ska meddela kunden i för väg. Jag ska lägga till att det tog ungefär två månader innan jag fick mitt paket också.

Bokus ska ha heder för att de skickar böcker till utlandet. Satt i sjön i höstas tills Bokus dök upp. Snabbt gick det också. Adlibris kan sticka och brinna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in