2010-01-09, 12:47
Medlem
dandifieds avatar
Gandalf!

Först framkallar han en sköld runt sig(Moria), för att sedan blända Dumbledore med ett ljus så Dumbledore blir disorienterad(Helm's Deep).
Sen slänger han in Dumbledore i vägen med hjälp av sin "telekinesis"-kraft(Fighten mellan Saruman och Gandalf i Orthanc),
och sen är det fritt fram att åkalla "blixt" till hans svärd(Balrogen i Moria) och döda Dumbledore.
Piece of cake.
2010-01-09, 12:53
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandified
Gandalf!

Först framkallar han en sköld runt sig(Moria), för att sedan blända Dumbledore med ett ljus så Dumbledore blir disorienterad(Helm's Deep).
Sen slänger han in Dumbledore i vägen med hjälp av sin "telekinesis"-kraft(Fighten mellan Saruman och Gandalf i Orthanc),
och sen är det fritt fram att åkalla "blixt" till hans svärd(Balrogen i Moria) och döda Dumbledore.
Piece of cake.

Exakt så skulle det gå till. Dumlen blir uppäten och utskiten helt enkelt.
2010-01-09, 12:53
Medlem
BlackMetals avatar
Självklart är det Gandalf. Gandalf den vite är ju odödlig, något som Dumbledore inte är.
2010-01-09, 13:05
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Självklart är det Gandalf. Gandalf den vite är ju odödlig, något som Dumbledore inte är.

Det är ganska många kids här som läser Harry Potter märker man.
2010-01-09, 13:06
Medlem
DrGonzo31s avatar
Kom på det nu. Dumbledore är ju död. Känns som Gandalf vann på den punkten..
2010-01-09, 13:11
Medlem
slashing_swords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGonzo31
Kom på det nu. Dumbledore är ju död. Känns som Gandalf vann på den punkten..

Hahaha, eller hur, vad finns det att diskutera?
2010-01-09, 13:11
Medlem
RubbStubbs avatar
Fast Dumbledores magi skiljer sig så absurt mycket från Gandalfs och det känns som att i en duell skulle Dumbledore vinna, helt enkelt eftersom att hans magi är lättare att utföra och så härligt väldefinierad. (Avada-kadavra = Döden direkt!)
2010-01-09, 13:13
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubbStubb
Fast Dumbledores magi skiljer sig så absurt mycket från Gandalfs och det känns som att i en duell skulle Dumbledore vinna, helt enkelt eftersom att hans magi är lättare att utföra och så härligt väldefinierad. (Avada-kadavra = Döden direkt!)

Avada-Kadavra lär inte funka mot odödliga halvgudar.
2010-01-09, 13:17
Medlem
chainhearts avatar
Gandalf lär väl i alla fall vinna överlägset i att vara mest badass. Gandalf slåss mot Balrogs och rider ut i krig mot tusentals orcher. Vad gör Dumbledore? Jo, han går runt på sin jävla skola hela dagarna och gör i princip ingenting alls, bland massa irriterande ungar som inte gör annat än att lära sig trolla saker till grodor och annat meningslöst skit.

I en duell mellan de två vet jag inte vem som skulle vinna för jag har ingen aning om vad den där Dumbledore kan göra. Har inte läst någon Harry Potter och bara sett 2-3 filmer, och där gjorde han till synes inget märkvärdigt överhuvudtaget. Hoppas på att Gandalf skulle vinna i alla fall.
Medlem
dandifieds avatar
Citat:
Ja, dock kommer Ilúvatar återuppliva Gandalf. Något sånt är det. Gandalf kan inte dö. Eller, när Sauron är borta så kanske han kan dö? Han blev ju ditskickad för att bekämpa den mörka kraften.
Äsch, jag pratar väl bara strunt. Men jag tror fortfarande Gandalf skulle kunna slänga bak Dumbledore innan D's dödsförtrollning har sagts, och när Dumbledore ligger ner kan ju Gandalf slänga upp sin sköld och peta D' till döds med sin stav
Medlem
DrGonzo31s avatar
Jag känner på mig att detta kommer bli en lång, givande, härlig och underbar tråd. <3
2010-01-09, 13:18
Medlem
thechosenones avatar
Citat:

Är man så gammal som Gandalf borde man kunna utföra även de svåraste trollformler osv på ganska kort stund. Sen är ju Gandalf som tidigare nämnt odödlig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in