Laddade hem Windows 7 ISO file som jag tänkte installera i Virtual PC 2007.
Men det funkar inte. Jag kommer fram dit då man ska ställa in land och det, det allra första steget... Men sen så kommer en ruta upp som säger ungefär:
Att jag behöver en CD/DVD, Floppy disk eller liknande.
Sedan kommer detta upp:
No device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, then click OK
Är inte så jättebra på sånt här, så hjälp uppskattas då jag inte vet hur man kan fixa detta
Någon som vet hur man kan göra?
Menar du som t.ex HP, Asus, Toshiba?
Jag har en HP Compaq....
Ska jag kolla efter drivrutiner till den? Förstog inte riktigt vad du menade.
Är 2007 för gammal? Hur fixar jag en nyare verision? Kollade på sidan du länkade till men hittade inte något.
Jag kör Virtual box, den kostar inget, den funkar.
Jag kör win7@32bit på Virtualbox som snurrar på en 64bit OS för att min skrivarjävel enbart har 32bits drivisar.
Jag kör Virtual box, den kostar inget, den funkar.
Jag kör win7@32bit på Virtualbox som snurrar på en 64bit OS för att min skrivarjävel enbart har 32bits drivisar.
Tar en titt på det programmet
Senast redigerad av R4xx0r 2010-01-09 kl. 17:04.
ähhh, vmware player är endast för att titta på färdiga virtuella datorer.
det du vill är att skapa en helt ny virtuell dator, vmware workstation är det som gäller här.
det du vill är att skapa en helt ny virtuell dator, vmware workstation är det som gäller här.
EasyVMX kan skapa nya virtuella maskiner åt dig, man behöver inte använda sig av en VMWare Workstation. Däremot klarar inte VMWare Player av att emulera annat BIOS om man vill få SLP/SLIC och får sina Windows-installationer "100% äkta", fast det finns ju patchar för det med.