2010-01-08, 23:12
Medlem
MRASs avatar
Hur "farligt" är det att göra på patroner? Själv har jag absolut ingen erfarenhet av det, och känner igen som har gjort det. Vi har hållit oss till gräs, svampar och lite ecstacy. Men jag hittade nämligen en hel jävla icakasse full av patroner i min lillebrors rum. Naturligtvis är man övernojjig för sina småsyskon och därför undrar jag hur farligt det är leka med sånt här...
Citera
2010-01-09, 00:00
Medlem
vemods avatar
Med patroner antar jag att du syftar på lustgas, som är ganska harmlöst. Sen ska man självklart inte överkonsumera det heller, som allt annat här i världen.

Ungefär hur gammal är din bror? Är han 13-14 eller yngre så kanske du borde ta ett seriöst snack med honom, då inga slags droger är speciellt nyttiga för en ungdom som håller på att mogna mentalt. Är han äldre så tycker jag ändå att du ska ta upp det eftersom att det handlar om så stora mängder, åtminstone försöka få honom att dra ner på det lite.

Lustgas har trots allt ett fåtal bieffekter, som kan uppkomma ifall det används frekvent under en längre period. Vitaminbrist, sen har jag även någonstans läst om några fall av nervskador vid extremt bruk (många paket om dagen?).

Själv kanske jag drar upp ett-två paket/vecka och trivs med det, är fallet så för din bror också så skulle jag inte oroa mig ett dugg ifall jag var du.

Mer info om lustgas (nitrous oxide):

http://www.erowid.org/chemicals/nitrous/
Citera
2010-01-09, 00:48
Det är som sagt inte farligt, men jag hade ändå oroat mig om jag hittade de hos min lillasyster. Kanske inte idag, men när jag var 18 o hon 16. Du vet, allt leder ju till tyngre missbruk...

Så jag hade mer snokat efter typ hasch.
Citera
2010-01-09, 01:04
Medlem
lustgas är lagligt och dessutom en utav de bästa drogerna om man räknar riskerna. Överkonsumtion leder till lite vitaminbrist,käka lite sen är man bra igen. men i normala doser så gör det inte så mycket alls.

säker på att han ska andas in gasen då?
Citera
2010-01-09, 01:12
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
lustgas är lagligt och dessutom en utav de bästa drogerna om man räknar riskerna. Överkonsumtion leder till lite vitaminbrist,käka lite sen är man bra igen. men i normala doser så gör det inte så mycket alls.

Gräddberoende är nog nästan värre

Men som sagt, snacka med honom om det om han är rätt ung, typ <15. Du kan ju snacka om det med honom ändå, men då tycker jag ändå att han har lite tillstånd att bestämma över sig själv.
Citera
2011-06-20, 05:16
Medlem
GeckoMorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee

Nae, han är nog i bakelse-branchen! Haha xD

Som sagt, det är relativt harmlöst och har få bieffekter. Är han yngre än 15-16 är nog ingen typ av drog särskilt bra med tanke på att det är då han utvecklas som mest, dock tror jag inte ens lustgas är direkt farligt? B12 vitaminbrist är väl det enda jag har erfarenhet av, men har även hört om fall där nervsystem har tagit skada (extremt missbruk skulle jag tro, dvs om han konsumerar en sån där icakasse om dagen).

Själv älskar jag det och skulle lätt kunna trycka i mig en kasse med gas om dagen, men jag vet hur man mår efteråt, som en zombie. Vilket inte är värt det, och det blir dyrt om man ska hålla det tempot.
Ibland köper jag 5-6 paket och drygar på dem i 1-2 veckor. Det roligaste är när man kommer på att man har hemma eller när man har polare hemma och inte har något bättre för sig

EDIT: Oj vilket jävla genius jag är då, tråden är ju äldre än hans bror själv O.o. SORRY FÖR BUMP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in