2010-01-08, 22:27
Medlem
Hej
Undrar bara lite hur det fungerar med jourutryckningar på diverse saker.
Jag "råkade" fastna i en hiss på juldagen med en vän, och dum som man är råkade man ta på sig skulden, visst, det var ju vårat fel.

Fick idag en faktura här där det står en timmes jobb.
Saken är ju den att vi väntade i hissen 15-20 minuter. Efter det lämnade vi våra jackor i lägenheten, och mötte reparatören på väg ut, max 10 minuter senare. Så som jag ser det är det kanske 30 minuters jobb inklusive resa. Får dem fakturera för varje påbörjad timme, eller är det något jag kan klaga på?

Då det var juldagen så är det en rätt saltad faktura så det skulle löna sig att bli av med en stor del.

/HK
Citera
2010-01-08, 22:30
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspus
Får dem fakturera för varje påbörjad timme, eller är det något jag kan klaga på?

Ja, det är så det fungerar. Kort och gott räknas påbörjad timme som en fulländad timme.
Citera
2010-01-08, 23:34
Medlem
woofers avatar
Vad gjorde ni som gör att det var erat fel att ni fastnade? Stog ni och hoppade eller nått annat dumt så får ni ju skylla er själva framförallt om ni erkände.

Kan vara glad om ni bara behövde betala för en timme. Ibland får man betala för minst 2 eller fler oavsett hur långt tid felet tar att åtgärda.

Se fakturan som en läropeng, du har lärt dig hur man inte skall göra i en hiss.
Citera
2010-01-08, 23:47
Medlem
Så numera får man betala för att fastna i en hiss?
Citera
2010-01-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Så numera får man betala för att fastna i en hiss?

nja, inte just fastnandet, men om man vill bli utsläppt får man pröjsa....om det är ens egna fel, och om man är lite onykter och erkänner

Tack för snabba svar.
Citera
2010-01-09, 00:57
Medlem
Megahallons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspus
nja, inte just fastnandet, men om man vill bli utsläppt får man pröjsa....om det är ens egna fel, och om man är lite onykter och erkänner

Tack för snabba svar.

Hur fan kan det va ditt fel att du "fastnade" då?
Hur exakt gick det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in